loading...
T.T.T GAMES
م.م ن (haviku sawish) بازدید : 132 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

امپراطوری پر عظمت روم كه همواره از آن به عنوان نماد و سمبل تمدن و فرهنگ یاد می شود، سال ها پیش به دست نمایندگان اقوام پرنفوذ رومی اداره می شد كه در محلی به نام سنا گرد هم می آمدند و در مورد كم و كیف حكومت با یكدیگر تبادل نظر می كردند. تا قبل از ظهور جولیوس سزار (Julius Caesar) كه از مجلس سنا برخاست، چیزی به نام یك امپراطوری وجود نداشت، بلكه حكومتی مركزی تحت كنترل اعضای سنا بنا شده بود. سزار اولین فرمانده رومی بود كه توانست از قدرت و فتوحات قابل توجهی كه به دست آورده بود، در مقابل سنا دفاع و به عنوان اولین شخص در حكومت، یك امپراطوری مستقل تأسیس كند.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II | گیم پور

 

او پس از كاهش دادن قدرت اعضای سنا، به هیچ وجه حاضر نبود تا قدرتش را تسلیم آن ها كند. چنین وقایعی در تاریخ باستانی روم بسیار یافت می شوند و همین موارد باعث شده تا فرهنگ آن ها همواره به یكی از سوژه های مرجع برای ساخت فیلم های هالیوودی یا عناوین مطرحی در صنعت بازیسازی تبدیل شود. یكی از زیرشاخه های اصلی و مجبوب سری بازی های Total War كه در آن همواره به تاریخ و فرهنگ باستانی تمدن ها پرداخته شده Rome نام دارد كه در رابطه با تمدن امپراطوری روم است كه پس از عرضه یك نسخه موفق، به عنوان یكی از گزینه های اصلی برای علاقه مندان به سبك استراتژی، خود را مطرح نمود. این بازی به سرعت به جایگاهی رسید كه شاهد نسخه های جدیدتری از آن در سال های آتی باشیم. اكنون Rome II پس گذشت یك دهه، قرار است تجدید خاطره ای با تمدن های باستانی باشد.

 

داستان

بر خلاف اكثر قریب به اتفاق عناوین سبك استراتژی كه فاقد هر گونه پیچش یا نكته های خاص داستانی هستند، نسخه اول این سری با ارائه مجموعه ای از وقایع و منازعات تاریخی میان تمدن ها و صد البته مقدار قابل توجهی نیز از تخیلات سازندگان، مسیر خود را از سایر عناوین هم سبك جدا نمود. RII‌ به نوعی همان روند را ادامه داده و بر تمدن رومی متمركز است، اما دستبردهای سازندگان به تاریخ نسبت به گذشته، بسیار كمتر شده است. این، بدان معناست كه در این نسخه شاهد میزان بیشتری از نبردها و اتفاقات تاریخی هستیم و از آغاز تا شكل گیری تشكیلات نظامی قدرتمند در طول داستان روایت می شوند. همچنان، این نسخه نگاه ویژه ای به آغاز جمهوری روم تا تبدیل شدن آن به یك امپراطوری عظیم دارد كه در طول داستان روابط با ملت های دیگر تأثیر به سزایی در آن ایجاد می كنند. به طور كلی، داستان این قسمت به مراتب واقع گرایانه تر و حماسی تر از نسخه قبل كار شده و دیگر آن حس تكراری و مصنوعی موجود در نسخه اول را تكرار نمی كند.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

گرافیك

سری بازی های TW همواره به عنوان یكی از با کیفیت ترین عناوین سبك استراتژی در سال های گذشته شناخته شده كه توجه سازندگان به ریزه كاری ها و جزئیات در این سری، زبانزد خاص و عام بوده است. RII با استفاده از موتور Warscape ساخته شده كه توانایی عجیبی در به تصویر كشیدن محیط های شلوغ، پرجزئیات و گسترده دارد. مراحل بازی به مراتب وسیع تر، پر ازدحام تر و زیباتر از قبل شده اند و ارزش های فنی بسیاری در جای جای آن دیده می شوند. توجه به سایه زنی ها و Draw to Distantهای عالی، این نسخه را به بهترین عنوان گرافیكی در كل سری TW تبدیل کرده است. گذشته از تمامی موارد نامبرده شده، طراحی مدل سربازان جنگی و انیمیشن های آن ها پیشرفته تر از گذشته شده و الگوهای متنوع تری برای طراحی چهره ها بکار رفته است.

البته این ویژگی، آن طور كه سازندگان روی آن مانور می دادند، به مرحله اجرا نرسیده، اما در ابعاد كمتری شاهد مواردی از این قبیل هستیم. نکته قابل تأمل، اینجاست كه ویژگی های بصری RII تنها به مدل شخصیت ها و طراحی مراحل بازی محدود نمی شود و در طول بازی شاهد صحنه های خیره كننده ای همچون طراحی استادانه شهرها كه تنوع آن ها به بیش از 30 نمونه می رسند و بناهای قدیمی در كنار تركیبی از جغرافیای بیابانی، كوهستانی و جنگلی هستیم. از طرفی، باید به هوش مصنوعی پیشرفته و زوایای فوق العاده چرخش دوربین اشاره كرد كه هر دو كمك شایانی به لذت بخش تر شدن گیم پلی كرده اند. البته لازم به ذكر است که رسیدن به آن سطح ایده آل كه از آن سخن گفتیم، نیازمند یک PC قدرتمند است. در غیر اینصورت، شاید در كیفیت های پایین تر گرافیكی به آن چیزی كه در این نقد اشاره شده، نرسید و شاهد مشكلات عدیده ای چون، افت فریم شدید و برش تصویر باشید.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

موسیقی/صداگذاری

با توجه به گستردگی RII، این عنوان به یك اثر بی نظیر در زمینه صداگذاری تبدیل شده كه گاه تا حد و اندازه های عناوین مطرح نقش آفرینی جلوه می کند. صدای محیط، شخصیت ها و حیوانات كه هر کدام از این موارد به زیرشاخه های دیگری تقسیم می شوند، بسیار عالی کار شده اند. هر قبیله از حیوانات خاصی استفاده می كنند. مثلاً اقوام آسیایی به فیل های غول پیكری مجهز هستند كه صدای هولناك آن ها، لرزه بر پیكر دشمنان می اندازد، تا جایی كه می تواند باعث عقب نشینی دسته ای از دشمنان شود. در سرتاسر نبرد، شاهد دیالوگ های خاصی هستیم كه بسته به استراتژی جنگی و نحوه نبرد افراد، متغیر هستند.

گاهی سربازان، ندای افتخار و حماسه سر می دهند و گاهی در طول گریز از میدان نبرد، شاهد یأس و ناامیدی در كلام آن ها هستیم. سایر افكت های صوتی همچون صدای برخورد شمشیرها، پرتاپ نیزه ها، غرش پای دسته های نظامی و... همگی به شكل تأثیرگذاری شما را در خود غرق می كنند. موسیقی بازی نیز در جریان حس و حال حماسی آن، تمی مشابه دارد كه بسته به شرایط عمل می كند. پس از آغاز آتش و شروع درگیری، شاهد نواهای به مراتب هیجان انگیزتر و حماسی تری نسبت به سایر بخش های بازی هستیم. البته گاهی ضرب آهنگ موسیقی ها در اوج نبرد به صورت نامتعارفی تغییر می كند که گویی نتیجه جنگ عوض شده است.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

گیم پلی

آنچه كه باعث محبوبیت بالای سری TW در یك دهه اخیر شده، گیم پلی حماسی، هیجان انگیز و همه جانبه آن است كه با نبردهای فوق العاده سنگین و بی نهایت تاكتیكی اش هنوز هم به عنوان یكی از اصلی ترین گزینه ها برای علاقه مندان به این سبك شناخته می شود. اكنون پس از عرضه Shogun 2 نوبت به نبردهای روم رسیده تا هر چه بیشتر ما را با دنیای حماسی خود همراه كند. همان طور كه از عنوان RII برمی آید، معنی واقعی یك جنگ همه جانبه را تجلی می كند. پس از عرضه چند نسخه تقریباً تكراری در این مجموعه، سازندگان برای این نسخه تغییرات گسترده ای را در نظر گرفته اند كه حتی رابط كاربری را نیز شامل می شود.

همچنان از طریق نقشه جغرافیایی و میادین نبرد، می توانید نیروهای خود را سازماندهی كنید. مانند نسخه های قبلی، شرایط جغیرافیایی نقش به سزایی را در نوع استراتژی جنگی شما ایفا می كنند. به عنوان مثال، از ارتفاع های بالاتر، می توانید خسارات بیشتری به دشمنان خود وارد سازید. تعداد تمدن ها و كشورهای درون نقشه به اندازه قابل توجهی بالا رفته و همین امر، باعث بكار گیری مكانیزم ایالتی كردن سرزمین های تحت سلطه برای غافل نشدن از وضعیت و شرایط آن ها شده است. اكنون قادر خواهید بود که تصمیمات خود را با كمترین انرژی ممكن به سراسر امپراطوری خود مخابره كنید. همان طور كه اشاره كردیم، پیشرفت هوش مصنوعی بازی، تأثیر مستقیمی بر روند آن گذاشته و دیگر كمتر شاهد رفتارهای نامعقول دشمنان چه در محیط جنگ و چه در نقشه جغرافیایی هستیم.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

طبق روند آشنای این سری، در ابتدا می توانید ملیت مورد نظر خود را از انواع موجود انتخاب كرده و در طول دوره های در نظر گرفته شده، به فكر هموار كردن روابط دوستانه خود و برقراری دیپلماسی با سایر ملت ها باشید و یا به صورت مخفیانه با جاسوس هایتان برای تضعیف دشمنان اقدام كنید. تنوع واحدهای نظامی موجود در RII به شكل قابل ملاحظه ای بالا رفته و ممكن است در طی چند دوره، شناختی كافی از آن ها پیدا نكنید. رابط كاربری این نسخه بسیار كاربردی تر از گذشته شده و به راحتی می توانید دسته لژیون های خود را هدایت كنید و به سمت استراتژی جنگی مورد نظر خود سوق دهید. آرایش های نظامی، همچنان نقش مهمی در گیم پلی ایفا می كنند و می توانند باعث تغییر سرنوشت جنگ شوند. نبردهای دریایی و تأثیر آن ها بر نتیجه جنگ دوچندان شده و برای اولین بار شما می توانید با قرار دادن پیاده نظام خود در اطراف كشتی های جنگی، از قدرت تخریب بالای آن ها در صحنه های نبرد كمك بگیرید و یا آنكه مانع نزدیك شدن ناوگان نیروهای دشمن به پیاده نظام خود شوید.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

نتیجه گیری

به طور كلی، محصول جدید استودیوی Creative Assembly از آن دسته بازی هایی نیست كه از ریشه های خود دور شده باشد و می تواند برای هر دو دسته مخاطب جدید و قدیمی تجربه ای لذت بخش باشد. RII تلاش موفقی برای بازگرداندن محبوبیت از دست رفته مجموعه TW به حساب می آید. اكنون می توانید یك دهه دیگر با این بازی‌ و دنیای بزرگ آن سرگرم باشید، به شرط آنكه با حال و هوای خاص آن آشنا و علاقه مند به این سبك از بازی ها باشید.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 منبع :http://cod4-mp.r98.ir

براي دانلود نسوز كننده (trainer) و پيش نمايش (trailer) به ادامه مطلب برويد (براي اينكه ادامه مطلب رو ببينيد بايد عضو شويد) ::::::

براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
برچسب ها Total , War , Rome , II ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
در مورد : TRAINER (نسوز كننده) TRAILER (پيش نمايش) CHEAT (كد تقلب)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 337
  • بازدید ماه : 1,077
  • بازدید سال : 8,813
  • بازدید کلی : 136,924
  • کدهای اختصاصی
    در مورد : TRAINER (نسوز كننده) TRAILER (پيش نمايش) CHEAT (كد تقلب)