loading...
T.T.T GAMES
م.م ن (haviku sawish) بازدید : 389 یکشنبه 10 خرداد 1394 نظرات (0)

با سلام به کاربران گرامی و بازی خوران ایران

مفتخریم که به شما اعلام کنیم از این به بعد از طریق این وبلاگ می توانید اشتراک های پولی سایت معروف CHEAT HAPPENS را با کمترین هزینه از ماخریداری کنید (http://www.cheathappens.com)

نظر به اینکه باید حتما عضو سایت چیت هپنز باشید تا بتوانید نسوز کننده ها یا همان تراینر های کم یاب بازی هارا تهیه کنید و باید اشتراک ویژه یا همان VIP را در اختیار داشته باشید ما با نازل ترین قیمت و کمترین قیمت می توانیم این کار را برای شما انجام دهیم

مراحل تهیه کابر ویژه در چیت هپنز :

1 - اول باید در سایت ثبت نام کنید .

2 - مقدار زمانی که می خواهید VIP باشید را مشخص کنید .

3 - به ما یوزر و پس و مدت زمانی VIP  خود را اعلام کنید .

4 - هزینه را به شما اعلام خواهیم کرد و با کارت زیر هزینه را ارسال کنید .

5 - شماره ای برای ارسال پیام به ما درهید تا در اثر وقت شما عضو VIP چیت هپنز خواهید شد .

و به شما اعلام خواهیم کرد .


برای اطلاع دادن از مدت VIP یا هر گونه سئوال در نظرات یا از طریق آیدی و ایمیل اقدام نمایید

ID YAHOO : fasivsha.haiku

EMAIL : fasivsha.haiku@yahoo.com

به زودی یک خط مستقل اس ام اس در اختیار همه شما عزیزان گذاشته خواهد شد .


شماره کارت :

6037991737408413

به نام :

محمد مهدی نگارستانی


م.م ن (haviku sawish) بازدید : 196 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

دااستان بازی The Witcher 3 Wild Hunt

بازی ساحره 3 به نام شکار وحشیانه با سبکی اکشن و اول شخص , سومین نسخه و یکی دیگر از قسمت های سری بازی های محبوب و جذاب The Witcher است که توسط کمپانی CD Projekt Red Studio طراحی و ساخته شده و به تازگی توسط کمپانی مشهور Warner Bros. Interactive Entertainment برای پلتفرم های PC , XBoxOne و PS4 به بازار عرضه شده است . بازی The Witcher 3 Wild Hunt آخرین نسخه از سری بازی های ساحره است که ماجراها و اتفاقات عجیب و پرهیجانی را در جهانی باز توسط کاراکتر اصلی بازی یعنی Geralt گرالت روایت می کند . در این نسخه کمپانی سازنده بیشتر بر روی داستانی شخصیت محور , انتخاب بازیکن و مبارزات تکنیکی متمرکز شده است . داستان این نسخه از بازی نیز مانند سری قبلی  The Witcher و The Witcher 2 Assassins of Kings از کتابی با همین عنوان الهام گرفته شده است که توسط یک نویسنده لهستانی به نام Andrzej Sapkowski به رشته تحریر درآمده است . در این نسخه , یکبار دیگر Geralt شخصیت محبوب بازی بازگشته است تا داستان های جذاب و ماجراجویی های باورنکردنی را رقم بزند . داستان بازی بر اساس تصمیمات بازیکنان پیش می رود و پر از اتفاقات و وقایع غیر منتظره و باورنکردنی است که باعث می شود شخصیت هایی را که در طی بازی با آنها روبرو می شوید هرگز از یاد نبرده و همین امر جاه طلبی و انگیزه شما را برای ادامه بازی افزایش می دهد . سیستم مبارزه منحصر به فردی که از ترکیب بصری و طیف گسترده ای از عناصر تاکتیکی بهره می برد و با بیشترین مبارزات در طول یک بازی , که کمتر در این سری بازی ها وجود دارد توانسته است نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند . گیاهان و جانوران موجود در بازی طوری طراحی شده اند که با حوادث مختلفی که در اطرافشان اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند . بازی The Witcher 3 Wild Hunt یکی از بهترین بازی های سبک RPG است که می تواند رقیب خوبی برای سایر بازی های این سبک باشد . لازم به ذکر است که برای ساخت این بازی از موتور REDengine 3 استفاده شده است که توسط CD Projekt RED برای بازی های جهان باز طراحی شده است و به بازیکن این اجازه می دهد تا آزادانه به هر طرف سفر کند و پرسه بزند .

The.Witcher.3.Wild.Hunt.11.www.Downlaod.ir

هرج و مرج , جهان را در خود غرق می کند . دود ناشی از سوختن روستاها , آسمان را سیاه پوش کرده است . بار دیگر امپراطوری Nilfgaard بازگشته است و تاخت و تاز پادشاه شمالی تهدید را احساس می کند . تنها یک نفر می توانست در مقابل آنها مقاومت کند که دیگر دیگر رفته است . نیرویی تاریک و مرگبار در حال ظهور است . کابوس های شبانه , گرالت را رها نمی کنند . گرالت تصمیم می گیرد برای پاسخ دادن به تمامی کابوس هایش ماجراجویی خود را آغاز کند . ارتش تاریکی , قسمت اعظمی از سرزمین ها را به زیر سلطه خود درآورده است . در طول مسیر , گرالت با ردپایی از هیولاها برخورد می کند . حال گرالت تنهاست و دیگر یاوری برایش باقی نمانده است . گرالت دیگر مانند سال های پیش , طراوت جوانی را ندارد و کمتر خود را درگیر ماجراجویی های مختلف می کند . REDengine 3 باعث شده است تا پلیر , از گردش در محیطی گرافیکی و چشمنواز نهایت لذت را ببرد . محیط بازی 13 برابر بزرگتر از نسخه قبلی است . نقشه بازی از مناطق مختلفی از جمله کوهستان ها و دریاها تشکیل شده و در هر قسمت از نقشه , تمدنی وجود دارد که هرکدام دارای فرهنگ مخصوص به خود هستند .  در این نسخه , تجهیزات و سلاح های گرالت تغییرات عمده ای کرده اند . در این نسخه , سیستم مبارزه دچار دگرگونی اساسی شده و این امکان به پلیر داده می شود تا در هنگام نبردها از قدرت سحر و جادوی خود در برار دشمنان خود استفاده کند . Wild Hunt مکانیک های جدیدی از جمله witcher-sense , نحوه مبارزه هنگام اسب سواری , روش مبارزه دریایی , شنا در زیر آب و استفاده از یک کمان پولادی را معرفی می کند . Witcher Sense بخشی از اطلاعات مربوط به گرالت برای نحوه مبارزه با هیولاهای مختلف را نشان می دهد . جالب است بدانید برای مبارزه با هر هیولا , ابتدا باید یکسری اطلاعات از دشمن مورد نظر و نحوه مبارزه او به دست آورده سپس پا به یمدان نبرد گذارید . مکانیزم دیگری برای بالا رفتن از کوه ها وجود دارد که شبیه به سری بازی های Assassin’s Creed نبوده اما شباهت زیادی با Uncharted دارد . هر تصمیم می تواند اتفاقت در حال وقوع در جهان بازی را تغییر دهد . برای هر تصمیم , مجموعه ای از گزینه های مختلف پیش روی شماست . CD Projekt RED بیش از 100 ساعت گیم پلی را برای تکمیل بازی پیش بینی کرده است که 50ساعت آن را انجام ماموریت ها و 50 ساعت دیگر آن را خط اصلی داستان تشکیل می دهد . بازی برای آنکه به واقعیت نزدیک شود , از سیستم پویای شب و روز استفاده می کند . چرخه شب و روز می تواند بر قدرت برخی از هیولاها مانند گرگ ها در زمان ماه کامل تاثیر گذارد . جالب است بدانید چهره گرالت با گذر زمان دچار تحولاتی از جمله رویش ریش خواهد شد . گرافیک خیره کننده , ازی به عنوان یک قاتل هیولاها , موزش دیده از دوران کودکی و جهش یافته برای به دست آوردن مهارت های فوق بشری , مسلح با طیف وسیعی از سلاح های قابل ارتقا، , معجون و سحر و جادو , شکار کردن طیف گسترده ای از هیولا های عجیب و غریب , امکان به روز رسانی سلاح ها , امکان خرید زره پوش و سفارشی آن , کاوش در جهانی بی پایان و فانتزی , کشف غارها و کشتی های غرق شده ، تجارت با بازرگانان و آهنگران , تغییر سرنوشت و استفاده از موتور بازیسازی REDengine 3 تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فرد این بازی است . پیشنهاد می کنم این بازی را از دست ندهید . شما هم اکنون می توانید بازی زیبا و جذاب The Witcher 3 Wild Hunt را از سرورهای قدرتمند دانلود فارسی دریافت کرده و از بازی لذت ببرید .

منبع : http://download.ir

::: برای دانلود تراینر و کرک و پیش نمایش به ادامه مطلب مراجعه کنید :::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 327 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

نیروی ویژه نیرو های OSA  ویلیام بلازکوویچ (William Blazkowicz) خاطره ساز را که فراموش نکرده اید؟ کسی که با نابودی دکتر ویلهم اشتراسه توانست زندانیان قلعه وی را نجات دهد و در پایان خود نیز قربانی هدفی شود که برای آن می جنگید. در این جا به قبل از وقایع آخرین نسخه سری یعنی The New Order بر میگردیم جایی که بلازکوویچ به همراه دوست خود ریچارد ویسلی فصد وارد شدن به قلعه ولفنشتاین را دارند تا یک سری اطلاعات سری را بدست بیاورند. این اطلاعات مخفی حاوی محل دکتر ویلهم اشتراسه است و آن ها با این کار می توانند به وی حمله کرده و این روانی را از بین ببرند. اصولا در بازی های شوتر به این سبک وقایع بر وفق مورد شخصیت اصلی داستان نیست و اتفاقات مختلفی نیز در ماجرا دخیل شده و باعث سخت شدن کار می شوند. داستان بازی در دو پارت روایت می شود. پارت اول مربوط به جمع آوری اطلاعات از قلعه ولفنشتاین و اتفاقاتی است که در آن جا برای بلازکوویچ و ویسلی می افتد 

بخش دوم نیز مربوط به سردسته تمامی اتفاقات و کلید رسیدن به دکتر اشتراسه یعنی Helga  (هلگا) است.وی زنی بدذات است که به دنبال بدست آوردن شیء باستانی می باشد. به وسیله این شیء هلگا می تواند هیولای باستانی را بیدار کرده و از وی به عنوان یک سلاح کشتار جمعی استفاده کند تا نازی ها بتوانند جنگ را پیروز شوند. نویسنده بازی سعی کرده است با استفاده از داستان های همیشگی که برای جنگ های جهانی نوشته می شود ( نازی ها از دارو و یا ماده های مختلف استفاده می کنند تا قدرت های خاصی را بدست بیاورند و صاحب ارتشی شیطانی شوند.) به داستان بازی روح تازه ای ببخشد ولی خب باز هم شاهد یک داستان کلیشه ای هستیم و بیشتر این کلیشه بودن به خاطر این است که روند اتفاقات خط داستانی شباهت هایی به The New Order دارد. ولی اگر به دید یک Spin off  به این بازی نگاه کنیم داستان بازی در سطح متوسطی قرار دارد و حداقل مخاطب را یک روز سرگرم میکند! و تنها نکته جالب بازی اتصال اول و آخر دو نسخه آخر ولفنشتاین است.

وقتی داستان بازی یک سری یکنواختی و شباهت را دارا باشد، قطعا گیم پلی و روند انجام مراحل نیز به مشکل بر می خورد. اینکه شما نتوانید به درستی با داستان بازی ارتباط برقرار کنید بر روی نحوه بازی کردن شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. در این جا نوع مراحل و روند انجام آن ها آشنایی با شخصیت های بازی نیز تا حدی شبیه به The New Order  است با این تفاوت که در بهضی از صحنه ها دست خودت مخاطب است که شخصیت مورد نظر را نجات دهد یا خیر. در درجه سختی Default  بازی شما می توانید به راحتی در مدت زمان 5 ساعت بازی به اتمام برسانید. همانند قبل سیستم بازی طوری تعبیه شده است که می توانید هم به روش مخفیکاری و هم بزن برو بازی انجام دهید. سیستم بروز رسانی خاصی برای برای بازی قرار داده نشده است فقط می توانید ظرفیت Armor  و Health  خود را با انجام یک سری از کار های خاص بیشتر از قبل کنید و همچنین با قرار دادن Perk های مختلف انجام بازی دلچسب تر شده است. با وجود این آیتم ها شما می تلاش می کنید تا کارهای مربوطه را انجام دهید.

برای مثال با کشتن ۵۰ تا از دشمنان از طریق کاور گرفتن، Perk Quick Run برای شما باز خواهد شد.وظیفه این Perk این است که در طول مبارزه می توانید 180 درجه بچرخید و سریعا دشمن پشت سر خود را هدف گرفته و آن را نابود کنید. و یا با کشتن ۲۰ نفر از کاپیتان های نازی به صورت مخفیانه Eagle Eye برای شما باز خواهد شد. وظیفه این Perk این است که آیتم های مخفی در محیط را بهتر از قبل حس خواهید کرد.  به لطف ... Melee Attack  های بازی از جذابیت خاصی برخوردار است گاهی به وسیله چاقویی که در اختیار دارید و گاهی دیگر به وسیله Pipe که در اختیار دارید می توانید دشمنان را از پشت سر و از جلو Melee Attack کنید. تنوع اسلحه ها نیز در نوع خود جالب است و خب اکثر آن ها را در نسخه قبل مشاهده کرده اید. همچنین قابلیت Akimbo کردن اسلحه ها نیز در نوع خود جالب است. البته دوستانی که از این قابلیت استفاده می کنند باید در نظر داشته باشند که استفاده دوتایی از اسلحه ها می تواند مهمات را به شدت کاهش دهد و در بعضی از بخش ها به مشکل بر خواهید خورد.


 بالا رفتن از دیوار ها به وسیله Pipe از ویژگی های جدید این نسخه است.


"مامور جاگر (Jager) در حال شکنجه دادن شما است"


"قایق سواری و تیر اندازی ها در این نسخه جالب تعبیه شده اند"

همانطور که قبلا گفته شد به لطف بازی های جنگ جهانی همیشه باید شاهد سوپرایز هایی از سوی نازی ها باشیم. به عبارتی مگر می شود ولفنشتاین معروف برای ما در این بخش سوپرایزی نداشته باشد؟ خب مهم ترین آن ها زامبی ها هستند!!!! در The Old Blood شاهد مبارزه با زامبی هایی هستیم که به وسیله دودی سمی بوجود آمده اند. همچنین بعضی از سربازان پس از کشته شدنشان به زامبی تبدیل خواهند شد و کار شما را سخت تر خواهد کرد. البته زامبی ها به شدت کلیشه ای هستند و تنها نکته جذاب آن ها متلاشی شدن آن ها به وسیله Pipe است. ناگفته نماند در محل هایی که زامبی ها وجود دارند. هیچگاه تعداد آن ها تمامی ندارد و مدام Spawn خواهند شدو یا بعضی از آن ها در نگاه اول فوق العاده آرام و معمولی هستند. ولی ناگهان به سمت شما خیز بر خواهند داشت و همانند وحشی ها حمله ور می شوند. علاوه بر بخش تک نفره با انجام هر مرحله یک سری Challenge  های خاص برای شما در نظر گرفته می شود که از طریق منوی بازی می توایند آن ها را انجام داده و رکورد خود را ثبت کنید. این Challenge  ها نیز دارای درجه سختی هستند و طبیعتا مدال هایی که برای آن ها تعبیه شده است نیز متفاوت است.

برای مثلا در حالت پیشفرض تا مدال نقره بیشتر نمی توانید کسب کنید ولی در درجه سختی Uber و Nightmare  که سخت ترین درجه بازی است، مدال طلا نیز اضافه می شود. گرافیک بازی نیز متوسط است. نسبت به نسخه پیشین تا حدی ضعیف واقع شده است ولی همچنان می توان از آن لذت برد. طراحی های زیر آب خوب کار شده است و خشونت بازی به اسم و رسم بازی می آید. همچنین طراحی شخصیت ها جالب هستند و سعی شده است. برای مثال در طول بازی با شخصی یهودی ملاقات خواهید کرد.وی قبل از معرفی خود از روی لباس و ظاهر نیز می توانید به یهودی بودن اش پی ببرید. طراحی دشمنان بازی نیز در حدی است که شما مبارزه کردن با آن ها شما را سرگرم کند و یا در بعضی از مراحل شما را مجبور به چیدن استراتژیک کند. موسیقی و صداگذاری بازی نیز مطلوب می باشد. بلازکوویچ به عنوان شخصیت اصلی بازی همانند قبل در طول بازی از داستان و اتفاقات رخ داده دیالوگ هایی را برای شما بازگو می کند و این خود نوعی احساس خوب را به بازیکن منتقل می کند. صدای اسلحه ها و انفجار ها نیز در نوع خود جالب کار شده است و در حد و اندازه های نسخه اصلی بازی قابل قبول است.


"باز هم زامبی های دوست داشتنی"

"بافت های روی دیوار به خوبی کار شده است"


"غول باستانی بازی که به همراه هلگا در تصویر مشاهده می کنید"

در آخر میتوان گفت که Wolfenstein: The Old Blood در نقش یک Spin off اثری خوش ساخت تلقی می شود و به همراه Challenge هایی که در بازی گنجانده شده است می توانید همچون نسخه اصلی بازی که سال گذشته عرضه شد دو سه روزی خود را سرگرم کنید و دوباره به قلعه خاطره انگیز برگردید.

"نکات مثبت:+استفاده از Perk های تاثیر گذار در روند بازی +محیط های چالش بر انگیز"

"نکات منفی: +گرافیک نسبتا ضعیف تر ـ روند تکراری مراحل ـ داستان کلیشه"

منبع : http://pardisgame.net

  :::::: برای دانلود تراینر و کرک و پیش نمایش به ادامه مطلب مراجعه کنید ::::::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 128 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

این گروه خشن

بیایید برای یک بار هم که شده دموهای پر تعدادی که در سری GTA همیشه وجود داشته است را این بار در GTA V تا آخر ببینیم، چرا که در این صورت است که متوجه جذاب بودن داستان خواهید شد. داستانی طولانی و پرفراز و نشیب که با شخصیت ها و دیالوگ های جذاب شما را با خود همراه می سازد و دیالوگ هایی که بین شخصیت ها رد و بدل می شود به قدری پخته و البته همراه با چاشنی طنز کار شده که به عمیق تر بودن سه شخصت بازی و راحت ارتباط برقرار کردن شما با آن ها بیش از بیش افزوده است.

به هر حال داستان بازی در ابتدا با یک پیش زمینه ما را به نه سال قبل باز می گرداند، جایی که مایکل، ترور و دو همدستان دیگرشان در حال سرقت از یک بانک می باشند. اما در هنگام فرار از دست پلیس ها هر دو همدست مایکل و ترور کشته می شوند و مایکل نیز مرده فرض می شود و این در حالی بود که ترور باعث فرار مایکل شده است.

حال نه سال از آن وقایع گذشته و هر شخصیت به راه خودش رفته است. مایکل تحت حفاظت افراد شاهد در آمده و با خانواده اش در لس سانتوس زندگی، حداقل از لحاظ خودش بدون خلافی به راه انداخته است. همسرش تنفر شدیدی از او دارد و از بین بچه ای خانواده نیز، دختر او یعنی تریسی آرزوی رفتن به تلویزیون را در سر می پروراند و پسرش جیمی هم یک تنبل به تمام معناست که بازی های ویدئویی آنلاین تمام دغدغه جیمی است و تلاش های مایکل نیز برای ارتباط بیشتر با فرزندانش اصولا کار را بدتر می کند، چرا که  در این خانواده هر کس ساز خودش را می زند! فرانکلین نیز یک راننده ماهر و فردی بلندپرواز است که البته تا به حال فرصتی برایش پیش نیامده تا توانایی هایش را به طور کامل نشان دهد. تا این که به دلیل اتفاقاتی ( به دلیل عدم اسپویلر گفته نمی شود) به زندگی مایکل کشیده شده و در نهایت مایکل که ارتباط با فرانکلین را در مقایسه با فرزندنش راحت تر می بیند، بی درنگ او را زیر پر و بال خود قرار می دهد. کمی بعد که مایکل متوجه خیانت همسرش شده، به وسیله فرانکلین به تعقیب فردی که مسبب این قضیه است می پردازند و خانه آن فرد را با خاک یکسان می کنند. ولی از بد حادثه این عمارت در واقع متعلق به یک قاچاقچی مکزیکی با نام Martin Madrazo بوده که حال درخواست غرامت از این دو نفر را دارد. مایکل هم که چاره ای برایش نمانده مجبور می شود که به دلیل پرداخت بدهی هایش به این فرد یک بار دیگر به کار سابقش یعنی سرقت این بار با همکاری فرانکلین بازگردد.

news_gta_v_michael_franklin_trevor-14019

از چپ به راست :
عاقل، خوب، دیوانه !

و پس از آن به ترور، همکار و دوست سابق مایکل می رسیم که در حال حاضر در شمال شهر لس سانتوس زندگی می کند. ترور دارای شخصیت پردازی فوق العاده و صد البته وحشتناک است، یک روانی به تمام معنا که از نتیجه ترکیب هوش بالا و جنون به دست آمده است. خشن و بی رحم از خصوصیات او می باشد و دیوانه بودن او به شکلی است که باعث شده دو شخصیت دیگر در مقایسه با ترور افراد خوبی به نظر برسند! صدای استثنایی به همراه انیمیشن جالبش، باعث شده تا ترور را یکی فراموش نشدنی ترین شخصیت بازی ها ویدیویی تاریخ نامید. ترور نیز که خبر سرقت از یک جواهر فروشی را شنیده، بدون لحظه ای شک کردن متوجه می شود که این کار تمیز از عهده هیچ کس بر نمی آید به غیر از مایکل، و به همین علت به لس سانتوس رفته و مایکل را پیدا می کند. حال یک بار دیگر این دو دوست سابق که البته رابطه شان پچیده تر از قبل شده به همراه فرانکلین گرد هم آمده اند تا یکی از جذاب ترین داستان های این سری را که همراه با شوخی های جالبی نیز می باشد روایت کنند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که شخصیت پردازی مایکل، ترور و فرانکلین بسیار عالی است. هر کدام از این سه نفر کاملا متفاوت تر از شخصیت های اصلی قسمت های قبلی Grand Theft Auto خواهند بود. مایکل نشان دهنده ی یک شخصیتیست که همیشه پیروزی را برای خود می خواهد و حال در تلاش برای سر و سامان دادن به اوضاع زندگیش است ، ترور نیز از آن دسته شخصیت هاییست که تکلیفش با خودش هم مشخص نیست و به معنای واقعی کلمه اگر دو دقیقه نگاهش کنی حس خواهی کرد که می خواهد تا جایی که می خوری کتکت بزند ! فرانکلین نیز کسی است که هرگز تا قبل از اتفاقات بازی در معرض واقعی زندگی جرم و جنایت قرار نگرفته است و حال تلاش می کند که از چنین مخمصه ای بیرون آید که خوب تلاشش بی فایده است.

البته با تمامی این وجود ایراداتی هم در داستان وجود دارد که می توان به آن خرده گرفت، به عنوان مثال فرانکلین که ادعای اخلاق مداری دارد، در یکی از ماموریت هایش باید عکس های خصوصی یک بازیگر را به دست آورد که کاملا خلاف آن چیزیست که خود راک استار از این  شخصیت تعریف کرده است یا زمانی که ترور، مایکل را پس از نه سال ملاقات می کند، علی رغم عصبانیتی که ترور از مایکل دارد، ولی در کمال تعجب بلافاصله دوباره با یکدیگر همکاری می کنند که به نظر می رسد قدری عجولانه بر روی این بخش ها کار شده است.

GTA-V-review0-610x343

به لس سانتوس خوش آمدید :

مطابق دیگر قسمت های این سری، این شهر بازی است که ستاره اصلی GTA V می باشد. لس سانتوس ما را دعوت می کند که درجهان پر از جزییات خود و با دستاوردهای بسیار زیاد و چیزهای دیگرش، فاز جدیدی از ماجراجویی های خودمان را آغاز کنیم. البته مسلما کیفیت این شهر به مانند تریلر های بازی نیست، ولی لحظات ناب بسیار زیای در بازی وجود دارد که شما را میخکوب می کند. این لحظات ناب می تواند شامل طلوع زیبای آفتاب از پشت یک کوه هزاران ساله، مسابقه دادن در فاضلاب های حومه لس سانتوس در هنگام غروب دلنشین خورشید و یا فقط به سادگی می تواند در زمان سوئیچینگ واقع بینانه بین شخصیت ها باشد که ساختمان های مایل ها دورتر را نیز به وضوح به تصویر می کشد.

تنوع در عابرین پیاده و شلوغی خیابان ها در GTA V بسیار بیشتر از قسمت های پیشین شده و ساختمان های بزرگ و کوچک به همراه پیاده روهای زیبا و خیابان هایی که از شدت تمیزی برق می زند همگی نشان دهنده ی تقلیدی واضح از شهر لس آنجلس می باشد. در هنگام صبح وقتی به خیابان ها می رویم، مردمانی را می بینیم که در انتظار رسیدن اتوبوس برای شروع یک روز کاری دیگر هستند. اما نکته ی جالب تر اینجا است که در جای جای کوچه های بازی هر فضای آن توسط مغازه ها ، مردم و وسایل نقلیه اشغال شده است و سر و صدایی که مدام به گوش می رسد باعث شده تا شهر بسیار زنده به نظر برسد.

RSG_GTAV_Screenshot_HUD_002-620x

به هر گوشه ای که نگاه کنیم صدها نفر از مردم مشغول کسب و کار هستند و فروشگاه ها در تمامی مناطق بازی وجود دارند. سینما ها و بیلبوردهای تبلیغاتی را نیز نباید از یاد برد. ولی این جزئیات شگفت انگیز بازی همچنان ادامه دارد. به عنوان مثال اتوبوس های توریستی در مکان های بازی وجود دارند که اگر سوار آن ها شوید شما را به تور تفریحی برای دیدن خانه های مشهور Vinewood خواهند برد. پوستر فیلم هایی که بر روی دیوار ها چسبانده شده و مردمانی که در تئاتر های خیابان لباس های خنده دار به تن خود کردند نیز ، گوشه ی دیگری از جزییات بالای بازی را می رساند. کمی بعد وقتی راهمان را به سمت روستاها کج می کنیم، کشاورزی و کسب و کاری که در روستاها برای مردمان این خطه وجود دارد را می بینیم که کسب و کارشان نقش مهمی برای اقتصاد پویای جامعه دارد.

سواحل بازی یکی از زیباترین مناطق لس سانتوس است. شن و ماسه های ژولیده شده ، آب آرام دریا به همراه نور خورشیدی که بر روی آب تابیده لحظات بسیار زیبایی را به وجود آورده است. همچنین باید به فیزیک امواج بازی هم اشاره کرد که واقعا بهترین در میان دیگر بازی ها و کلا در میان این نسل می باشد. در این آب ها هم قایق های تفریحی کوچکی اغلب وجود دارند که در حال گشت و گذار می باشند. حتی با اکتشافات بسیار زیاد هم سخت است که بتوان در مورد مساحت زیر آب ها قضاوت کرد ، اما سفر در زیر آب یکی از بخش هایی است که به هیچ وجه نمی توان از تجربه ی آن گذشت. در زیر دریاها ماهی ها و مقدار زیادی از کوسه ها وجود دارند که طعم چشیدن گوشت انسان را می خواهند ! باید به یاد داشته باشید که دریا محیطی آرام نیست و از این گونه خطرات مانند روبرو شدن با کوسه ها اغلب وجود دارد و همچنین شما باید تجهیزات درستی برای رفتن به زیر آب ، مثلا اکسیژن کافی داشته باشید.

در زبر دریاها هم می توان کشتی های باری قدیمی را دید که مرجان ها آن ها را به احاطه ی خود درآورده اند. در هنگام نزدیک شدن به این کشتی ها ممکن است که غواصان دیگری را هم جلوتر از خود ببینید ، زیرا شما تنها کسی نیستید که به دنبال پیدا کردن گنج ها در این کشتی های غول پیکر می باشید. به هر حال ارزش پول حتی برای یک فرد عادی در بازی نیز بسیار بالا می باشد. جالب اینجاست که در این منطقه از بازی ( زیر آب ) هیچ گونه کمک خاصی وجود ندارد. در GTA V و در زیر آب باید هر گوشه ای را بگردید تا به گنج های بازی که شامل پول ، طلا و هر چیز با ارزشی است دست پیدا کنید و همچنین باید سریع نیز باشید زیرا ممکن است اکسیژنتان تمام شود.

franklin-618

در هنگام دعوا، سگتان را برای حمله بفرستید و در سه سوت جنازه تحویل بگیرید!

انتقال بین شخصیت های بازی بسیار نرم و روان می باشد . با فشار دادن یک دکمه ای خاص نمایی بالا از نقشه نمایان خواهد شد و شهر بازی به مانند Google Earth-style برایتان به نمایش در خواهد آمد. بعد از نشان دادن نقشه ی بازی از نمایی بالا شما می توانید سه شخصیت خود را از هر گوشه و کناری که هستند پیدا کنید. البته اگر زمانی سه شخصیت بازی نزدیک به هم باشند این انتقال بین شخصیت ها سریع تر شکل خواهد گرفت. همچنین در بعضی مواقع نیز انتقال بین شخصیت ها به صورت خودکار انجام می گیرد ، به عنوان مثال زمانی که هر سه شخصیت در حال انجام دادن یک ماموریت باشند ، این تغییر شخصیت ها به صورت خودکار خواهد بود. جالب تر اینجاست که اگر زمانی شخصیت های بازی مایل ها از یکدیگر دور باشند ، اگر بخواهید هر کدام را انتخاب کنید این انتقال مقداری طول خواهد کشید تا این راه یک روش هوشمندانه برای پنهان کردن بارگذاری های بازی باشد.

هر شخصیت نیز دارای مهارت های ویژه ای می باشد که باعث شده هر کدام از آن ها در مقایسه با یکدیگر متمایز باشند. اول به سراغ Franklin ( فرانکلین ) می رویم . وی زمانی که در هنگام رانندگی کردن است این قابلیت را خواهد داشت که زمان را برای مدت آهسته ای کند کند. شاید با خود بگویید که این ویژگی به چه دردی می خورد ولی اگر زمانی که یک دو جین ماشین پلیس در تعقیب شما می باشند و احتیاج به یک فرار سریع دارید با آهسته کردن زمان تونایی فرانکلین ارزش خودش را به شما نشان خواهد داد. Trevor ( ترور ) را نیز باید یک دیوانه بنامیم ! وی دارای حالتی با نام دیوانگی است که به او این توانایی را می دهد که میزان آسیب پذیری ضرباتش بر روی دشمنان دو چندان شود ، همچنین ترور از ضربات منحصر و تمام کننده های بسیار خشنی نیز بهره می برد. در نهایت به آخرین عضو این گرو کله خراب ! با نام Michael ( مایکل ) می رسیم . وی ظاهرا عاقل ترین فرد در میان دو شخصیت دیگر است و همچنین یک جنایتکار حرفه ای هم می باشد و به مانند مکس پین ، مایکل می تواند از ویژگی bullet time استفاده کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که استفاده از این ویژگی های منحصر به فرد این سه شخصیت محدودیت هایی را هم دارا است و پس از مدتی نوار این ویژگی ها با استفاده از آن خالی خواهد شد ، ولی نگران نباشید زیرا پس از مدتی دوباره به آرامی شارژ می شود.

gta-v-mountain-lion

شکار حیوانات یکی دیگر از لذت بخش ترین کارهای بازی است.
البته اگه دیر بجنبید، شما به جای این شیر کوهی پخش زمین خواهید شد!

شهری با جزییات فراوان :

اما مسلما هر جهانی هر چه قدر که می خواهد بزرگ باشد، بدون داشتن کارهای خاصی برای انجام دادن بی فایده خواهد بود. در این جاست که GTA V ارزش های خود را نشان می دهد و با یادگیری از اشتباهات GTA IV، در شهر لس سانتوس کارها و چیزهای بی شماری برای انجام دادن و یا فقط برای دیدن وجود دارد، به گونه ای که حتی باعث می شود مدتی طولانی دست از ماموریت های اصلی و فرعی بکشید و فقط به گشت و گذار در شهر بپردازید. این چیزهای متنوع می تواند شامل انجام دادن مینی گیم هایی از جمله تنیس و یوگا گرفته تا رقابت های سه گانه و مسابقه دادن در جاده های خاکی Blaine County و یا حتی چتربازی و شکار حیوانات برای به دست آوردن پول باشد و به قدری طراحی لذت بخشی دارند که ممکن است تعجب کنید که چگونه یک ساعت از وقت شما به سرعت صرف انجام دادن بازی تنیس گذشته است.


سپس هزاران موارد جمع کردنی در گوشه و کنار نقشه و ماموریت های فرعی به مانند Red Dead Redemption یا حوادث اتفاقی برایتان نمایش داده می شود که بعضی از آن ها کوتاه و نسبتا ساده است و البته این ماموریت های فرعی تنوع بسیار زیادی را هم دارا هستند تا باعث بشود که شما همیشه برای انجام دادن ماموریت های فرعی بازی اشتیاق داشته باشید. بعضی از ماموریت های فرعی بازی به مانند Red Dead Redemption با شکل علامت سوال در کوچه و خیابان های بازی وجود دارند. در چنین ماموریت هایی افرادی در انتظار شما هستند تا برایشان کار خاصی انجام دهید. از این دست ماوریت ها می توان به پیدا کردن فرد گم شده ای ، گوشمالی دادن به چند نفر ، پیدا کردن اشیایی خاص و بیشتر اشاره کرد. جالب اینجاست که پیش می آید که اتمام بعضی از ماموریت های فرعی چند روزی هم ( به لحاظ روز های بازی ) طول بکشد. مثلا برای پیدا کردن یک فرد گم شده باید به دنبال سرنخ ها بروید که چند روزی از وقت شما را خواهد گرفت. از آن گذشته ممکن است حوادث اتفاقی نیز به یک باره در کنار شما ظاهر شوند. مثلا در یک لحظه متوجه می شوید فردی در حال کتک خوردن از دیگران است و در این بین می توانیم تصمیم بگیریم که به او کمک کنیم یا خیر. یا در لحظه ای دیگر، دزدی کیف پول فردی را سرقت می کند و شما با پس گرفتن کیف پول و بازگرداندن به صاحب اصلیش می توانید اعتبار خوبی به دست آورید. البته این ها تنها قطره ای از ماموریت های بی کران اتفاقی و فرعی بازی می باشد.  مسلما با انجام دادن چنین ماموریت هایی پولی نیز دریافت خواهید کرد که بستگی به سخت بودن و آسان بودن آن ماموریت ، مقدار پولی که به شما تعلق خواهد گرفت متفاوت خواهد بود.

خوشبختانه نکات طنز بیشتری نیز در بازی وجود دارد. شاید GTA 4 برای عده بسیاری یک تجربه بیش از حد غم انگیز بود و نیکو بلیک اصولا از آن دسته افرادی نبود که بتوانیم چندان با او ارتباط برقرار کنیم. جدی  بودن در کارهایش و همچنین لحن خشن نیکو شاید جزو بخش هایی نبود که عده بسیاری از طرفداران این سری در انتظار آن بودند. خوشبختانه GTA V از چنین قاعده ای پیروی نمی کند و اگر شما جزو آن دسته از افرادی بودید که آدم کشی جزو فعالیت های مورد علاقه تان در GTA بوده و به انجام دادن قتل های بی معنی ساعت ها علاقه داشتید و فریادهای دیوانه وار مردم جزو موارد مورد علاقه شما بود، GTA V همان عنوانیست که به دنبال آن می گردید. چرا که همه ما به نوعی عاشق قتل های بی معنی هستیم، درست است ؟

634490_20130915_embed007

مسابقه دادن آن هم در خارج شهر و در هوایی پاک لذت فراوانی دارد.

چه خبر از ماموریت ها؟! :

ماموریت هایی اصلی که پایه های GTA V را می سازد بسیار متنوع تر از قبل شده است و تقریبا در هر ماموریت کاری متفاوت را انجام خواهید داد. البته برخی از ماوریت ها به خصوص در اوایل، بیشتر در مورد معرفی ویژگی ها و عناصری که در این عنوان جهان آزاد وجود دارد و یا رانندگی از نقطه A به B می باشد، که مسلما چندان جالب نیست. چرا که قطعا گیمری را نمی توان پیدا کرد که یک نسخه از GTA را بازی نکرده باشد و نداند که چگونه می توان مهمات یا لباس خرید و حرف کلی این است که اصولا نیازی نیست که همیشه یک بخش آموزشی برای چنین کارهایی وجود داشته باشد.

اما نا امید نشوید، چرا که بعد از گذشت چند ساعت از بازی، GTA V تازه ارزش اصلی خود را در ماموریت های جذاب و دیدنی ارایه خواهد داد و نه تنها کاملا انعطاف پذیر تر از GTA 4 می باشد، بلکه راک استار دست شما را در نحوه پیش برد بسیاری از مراحل کاملا باز گذاشته است. مثلا می توانید با استفاده از قرار دادن بمب های c4 برای دشمنان تله بگذارید و پس از آن به یک منطقه امن رفته و با استفاده از تک تیرانداز به بمب ها شلیک کنید و یک آتش بازی حسابی به راه بیندازید. یا اگر به چنین روش های پر سر و صدایی علاقه ندارید، روشی به مانند یک شبح بهترین گزینه است و برای بازیکنانی که علاقه ندارند در هنگام انجام دادن ماموریت ، پلیس های سمج و دشمنان زیادی وجود داشته باشد مخفی کاری بسیار هیجان انگیز خواهد بود. اما مسلما لذتی که در انجام دادن ماموریت هایی سه نفره وجود دارد، اوج طراحی مراحل یک بازی جهان آزاد می باشد. مثلا در یکی از ماموریت ها، مایکل باید به ساختمانی نفوذ کند، فرانکلین تک تیر انداز باشد و ترور هم با هلکوپتر، مایکل را فراری دهد که نقش همکاری در چنین ماموریت هایی باعث شده تا آزادی عمل شما در این بازی بسیار زیاد باشد. در این بین چک پوینت های بسیار خوبی نیز در مکان های درستی گنجانده شده، تا دیگر به مانند قسمت های گذشته با نا امیدی بسیار ماموریتی را از اول شروع نکنید.

RSG_GTAV_Screenshot_HUD_008-620x

GTA V بدون شک اوج طراحی مراحل را برای یک بازی جهان آزاد دارد.

بدون شک ویترین اصلی ماموریت های بازی، مربوط به سرقت ها می باشد که فوق العاده لذت بخش هستند. سرقت های زیادی اعم از بزرگ و کوچک وجود دارد که شما با آن ها درگیر خواهید بود. تغییر در بین شخصیت های بازی در ماموریت های سرقت GTA V اهمیت اصلیش را به شما نشان خواهد داد. شما می توانید هر کدام از شخصیت ها را به صورت دستی کنترل کنید و یا این وظیفه را به هوش مصنوعی بسپارید. هر چندکه در بعضی اوقات این خودبازی است که تصمیم می گیرد که کنترل کدام شخصیت را در دست بگیرید. در طول انجام دادن مینی سرقت های بازی شما می توانید برای شناسایی نشدن ماسک های مختلفی را مثل میمون ، جمجمه و بیشتر را به صورت خود بزنید. انتخاب های دیگری نیز در بازی گنجانده شده ، مثلا شما می توانید به دلخواه خودتان انتخاب کنید که وسایل نقلیه ای که باید با آن از صحنه ی جرم فرار کنید به چه شکل باید باشد. البته سرقت های کوچک فقط برای یادگیری می باشند و اشتباه در آن چیزچندان مهمی نیست.

اما در مورد سرقت های بزرگ قضیه بسیار فرق می کند. یک اشتباه حتی از نوع کوچکش در چنین سرقت هایی نتیجه ای جز شکست را به ارمغان نخواهد آورد. شما قبل از هر سرقت بزرگ باید اول برنامه های خودتان را بشناسید یا به قول معروف تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید. باید بفهمید که به چه سلاح هایی نیاز دارید و  روش درست را برای موفقیت در این سرقت های بزرگ انتخاب کنید. مثلا باید بدانید که آیا این سرقت احتیاج به خشونت دارد یا مخفی کاری را می طلبد و یا تاکتیک درست در این سرقت حرف اول را می زند ؟ این ها تنها گوشه ای از انتخاب های شما می باشد. البته تنها این نیست و در سرقت های بزرگ قطعا این سه شخصیت بازی یعنی مایکل ، فرانکلین و ترور نخواهند توانست به موفقیت چندان زیادی دست پیدا کنند. اما نگران نباشید ، زیرا می توانید در سرقت های بزرگ برای خود افراد دیگری هم البته از نوع مناسبش را استخدام کنید. اگر پول کم تری برای استخدام افراد خرج کنید طبیعی است که افراد نه چندان حرفه ای به استخدام شما در خواهند آمد. در عوض دست و دلبازی بیشتر و پرداخت پولی بیشتر باعث می شود که شما افراد حرفه ای مانند راننده ها ، مردان مسلح و تکنسین ها را برای خود استخدام کنید. همچنین این افراد حرفه ای به شما برای پیدا کردن بهترین روش در سرقت ها نیز کمک شایانی خواهند کرد.

Grand-Theft-Auto-V-heist-plans

برنامه ریزی در سرقت ها بسیار مهم می باشد و یک اشتباه هم چیز را بر باد خواهد داد.

چه خبر از پیشرفت ها؟!

درگیری های بازی با اسلحه نیز از حالت خشک قسمت قبلی درآمده و شباهت های بسیاری به Max Payne 3 دارد. این بار انتقال بین کاور های بازی بسیار سریع تر شده و به لطف سبک بازی Gears of War شما هم اکنون در میدان نبرد دید بهتری نسبت به محیط خواهید داشت. البته متاستفانه ایرادی که همچنان در این سری وجود دارد، مربوط به تنظیم درجه دیوین شخصیت شما است که به سه بخش آرام، نسبتا سریع و سریع تقسیم می شود. ولی نکته منفی اینجاست که باید برای حداکثر سرعت دویدن همچنان دکمه ای خاص را به سرعت و پشت سر هم فشار بدهید، که مسلما تکرار مکرر آن بعد از مدتی باعث خستگی دستان خواهد شد و مشخص نیست که چرا راک استار همچنان علاقه ای به استفاده از یک سیستم دویدن ثابت در این سری ندارد.

هوش مصنوعی شهروندان بازی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و بهبود قابل توجهی نسبت به قسمت پیشین داشته ( به گونه ای که حتی اگر به مرم فحش بدهید، آن ها با پلیس تماس می گیرند!) و همچنین کم پیش می آید که دشمنی با صورت به سمت شما بشتابد یا در هنگام کاور گرفتن نصفی از بدنش معلوم باشد. در مورد پلیس ها نیز چنین مسیله ای صدق می کند و کافی است که تعداد ستاره های پلیسی که در تعقیب شما هستند بیشتر شود، تا عذاب واقعی را در برابر چشمان خود ببینید! و از زمین، آسمان و هر جا که فکرش را بکنید پلیس ها بر سرتان آوار خواهند شد. هر چند که هوش مصنوعی افراد آمبولانس همچنان عجیب و غریب می باشد. به گونه ای که برای رسیدن به فرد زخمی، هر جنبنده ای که بر سر راهشان قرار بگیرد را با ماشین زیر می کنند و یا پیش می آید که در کنار فرد زخمی توقف می کنند و بدون آن که حتی پیاده شوند، گازش را می گیرند و در افق ها ناپدید می شوند! این که چرا هنوز سعی در برطرف کردن این مشکل نشده سوالیست که به نظر نمی رسد که خود راک استار هم برای آن جوابی داشته باشد.

سیستم رانندگی بازی نیز طبق معمول خوب کار شده و همچنین فیزیک واقع گرایانه ای را هم در هنگام برخورد ماشین ها با یکدیگر شاهد خواهیم بود. در کل همان طور که می بینید گستردگی و آزادی عمل شما در این بازی بسیار زیاد است و مطمئنا پرداختن به تمامی جزئیات و قابلیت های بازی در اینجا میسر نیست، ولی سعی شده که به صورت کلی به همه آن ها اشاره کنیم. باید اذعان کرد که ادعای اولیه Rockstar بیراه نبوده است.گیم پلی GTA V به طور خلاصه چکیده تجربه ۱۳-۱۲ ساله Rockstar در بازی های Open World است و با مجموعه ای بسیار غنی از نظر حجم محتویات، می توان آن را کامل ترین بازی این شرکت نامید.

366644

با دارا بودن سطح بالای از جزییات در لس سانتوس، GTA V یکی از برترین گرافیک های نسل فعلی را به ارمغان آورده است.

 گرافیک :

از نظر جلوه های بصری،GTA V یکی از بهترین های سال ۲۰۱۳ است. اگر یادتان باشد Red Dead Redemption یکی از بهترین گرافیک های سال ۲۰۱۰ را داشت و اوج هنرنمایی راک استار در فیزیک عالی بازی بود. واکنش دشمنان به اصابت گلوله به اعضای مختلف بدن متفاوت بود و تخریب پذیری و پراکنده شدن اشیا به هوا فوق العاده بود. این بار هم به لطف استفاده از موتور فیزیک RAGE شاهد فیزیک عالی در GTA V هستیم و اغراق نیست اگر بگوییم فیزیک بازی حتی بسیار بهتر از Red Dead Redemption شده است! واکنش نسبت به محل اصابت گلوله بهتر از Red Dead Redemption شده و صحنه افتادن دشمنان از پشت بام ها بعد از اصابت گلوله به پایشان فوق العاده است . متأسفانه تنها اشکال این قسمت عدم واکنش مناسب خود سه شخصیت های بازی نسبت به تیر خوردن است که در مورد جان مارستون هم در Red Dead Redemption به چشم می خورد(و همین طور در مورد بسیاری از بازی ها). حتی اگر این سه شخصیت یک تکان کوچک هم می خوردند ما راضی بودیم! از نورپردازی حیرت انگیز GTA V نیز نباید بی تفاوت گذشت، به نوعی که به قدری طلوع یک خورشید و تشعشعات نور آن بر روی دریا زیبا می باشد که آرزو می کنید که هیچ وقت تمام نشود! البته صحبت از دریا شد، به جرات می توان گفت که دریای ارایه شده در GTA V، از لحاظ واقع گرایانه بودن، تاکنون در هیچ بازی دیگری ارایه نشده است و یکی از زیباترین منظره های مجازی نسل هفتم را به ارمغان می آورد.

634490_20130915_embed028

انفجار های بازی، زیبا و هیجان انگیز کار شده است.
البته ظاهرا برای پلیس ها که جالب نیست !

استفاده از Euphoria برای انیمیشن های کارکترها و حتی حیوانات منجر به این شده است که با انیمیشن های بسیار سطح بالایی مواجه باشیم. نحوه حرکت انسان ها بسیار نزدیک به واقعیت است. انیمیشن های شلیک کردن، کاور گرفتن، بالا رفتن از پله ها و … همه عالی از آب درآمده اند. البته مثل بازی های گذشته راک استار، برخی مدل ها کمی مصنوعی هستند و به نظر می رسد هنوز راک استار دست به گریبان این مشکل قدیمیست. در برابر این مدل های بد، مدل های بسیار خوبی مثل مدل خود مایکل، ترور، فرانکلین و یا چندین شخصیت دیگر نیز به چشم می خورند. مدل سازی استثنائی و تحسین برانگیز حیوانات بازی را نیز نباید فراموش کرد. باز مثل Red Dead Redemption در GTA V، هم شاهد تکسچرهای بسیار خوب و هم تکسچرهای ضعیف هستیم که این تکسچرهای ضعیف به خصوص در لباس و چهره برخی از شخصیت های فرعی و بیشتر NPC های کم اهمیت تر(همان سیاه لشگر!) به چشم می خورد. طراحی ماشین ها دست کمی از طراحی شهر ندارد؛ تمامی اتوموبیل های این بازی همگی به بهترین نحو ممکن طراحی شده و نه تنها بدنه، بلکه داخل ماشینها از هر نظر طراحی با دقت و کاملی را دارند. همچون RDR افکت های مربوط به بارش باران بسیار چشم نواز است. در نهایت باید به افکت ذرات بسیار خوب بازی اشاره کرد که زمانی که نارنجکی را زیر یک ماشن بیندازید و چند ثانیه ای بعد شاهد تکه تکه شدن آن باشید ارزش خودش را به شما نشان خواهد داد. فریم ریت بازی نیز بر روی ۳۰ فریم استوار است که هر چند در بعضی لحظات پر زد و خورد و در هنگام راندن زیر دریایی، مقداری افت می کند، ولی در سطحی نیست که چشم گیر باشد.

در مجموع می توان به قطعیت گفت که راک استار انصافا در بخش گرافیک سنگ تمام گذاشته است. وقتی به گرافیک بازی با چنین وسعت نقشه و سطح جزییات فوق العاده نگاه می کنیم، انصافا بایستی که یک خسته نباشید جانانه به راک استار بابت خلق چنین عنوان حیرت انگیزی گفت. البته اندک باگ هایی در بازی وجود دارد ( نظیر رفتن یک فرد درون یک صندلی ! ) ولی  به جرات می توان گفت که GTA V زیباترین بازی جهان آزاد این نسل را به ارمغان آورده است و انیمیشن های خیره کننده و بی نظیر و نرم هر سه شخصیت، به زیبایی های گرافیک بیش از بیش افزوده است.

gta-v-images-play-the-voice-2

در این تصویر از سمت چپ به راست Shawn Fonteno , Steven Ogg و Ned Luke را مشاهد میکنید که به ترتیب نقش صداپیشه ی ترور،فرانکلین و مایکل را در بازی بر عهده داشتند.

gta-v-images-play-the-voice-1

موسیقی و صداگذاری :

وقتی صحبت از موسیقی و صداگذاری می شود، ایراد گرفتن از GTA V امری بسی محال است! یک بار دیگر راک استار توانسته ارزش های خود را در این بخش ثابت کند. از نظر صداگذاری شخصیت ها، افکت های صوتی و موسیقی با اثری ارزشمند روبه رو هستیم. تعداد افرادی که در مراحل voice acting شخصیت های بازی شرکت کرده اند همانند تعداد شخصیت های بازی پر تعداد است و خیلی کم پیش می آید که از میان هزاران شهروند عادی بازی، صحبت های تکراری به صورت پشت سر هم بشنوید. در این بین صدای هر سه شخصیت بازی نیز کاملا با آن ها هماهنگ بوده و صداهای محیط و حیوانات ، شلیک گلوله ، بارش باران ، رعد و برق، تیربار و توپ و صدای اگزوزی که از ماشین ها شنیده می شود بسیار خوب کار شده است.

طبق معمول نیز راک استار موسیقی های بسیار زیادی را در هنگام رانندگی کردن برای هر قشری آماده کرده است که گوش کردن به این موسیقی ها لذت فراوانی دارد. ولی مسلما اضافه شدن موسیقی ها به ماموریت های بازی، آن هم برای اولین بار در تاریخ این سری، توانسته لذت گیم پلی GTA V و صحنه های سینمایی بازی را دو چندان کند موسیقی های بسیار زیبا و حیرت انگیز آن است که به جرات می توان گفت که یکی از نقاط اوج GTA V همین کیفیت موسیقی های میخکوب کننده اش می باشد که به زیبایی هر چه تمام تر هیجان بخش های اکشن و پر زد و خورد با موسیقی های قوی ترکیب شده و متناسب با جو بازی می باشد و به هیچ وجه از شنیدن این موسیقی ها خسته نخواهید شد.

Heist610

این گروه خشن

و…

GTA V در واقع همان چیزیست که GTA 4 باید می بود. جهان آن به هیچ وجه خالی نیست و شخصیت های بازی نیز دارای خصوصیاتی طنز و سرگرم کننده می باشند و به همان اندازه نیز گشت زدن در جای جای شهر لس سانتوس، حتی با پای پیاده نیز سرگرم کننده می باشد. درست است که GTA V در بعضی مراحل، کاملا به مانند قسمت های پیشین طنز آمیز نیست، ولی مسلما در سطحی فراتر از GTA  ۴ قرار می گیرد. وقتی تمامی جوانب را در نظر می گیریم با اثر فوق العاده ای روبرو هستیم که از هر نظر پتانسیل این را دارد که به برترین بازی جهان آزاد این نسل و به طور کلی به یکی از برترین بازی های تاریخ تبدیل شود. داستان خوب، گیم پلی متنوع، گرافیک و موسیقی عالی در کنار صدها بخش مفرح دیگر از Grand Theft Auto V اثری ساخته که تا مدت ها در یادها باقی خواهد ماند.

منبع : gamefa

::: برای دانلود تراینر و کرک و پیش نمایش به ادامه مطلب مراجعه کنید :::


م.م ن (haviku sawish) بازدید : 115 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

عنوان Assassin’s Creed: Rogue دیروز به طور رسمی معرفی شد و این عنوان تنها بر روی کنسول های نسل هفتم یعنی Playstation 3 و Xbox 360 عرضه خواهد شد . همچنین این بازی بر روی کاور اصلی شماره جدید مجله Game Informer قرار دارد و در نسخه جدید این مجله اولین جزئیات مهم داستان و گیم پلی نیز منتشر شده است که یکی از کاربران NeoGAF موفق به بدست آوردن و اشتراک گذاری این اطلاعات شده است . در ادامه می توانید این اطلاعات جالب را مشاهده کنید :

داستان : آماده حماسه آفرینی در جنگ 7 ساله شوید

1- داستان بازی بین سالهای 1752-1761 و در دوران جنگ هفت ساله جریان دارد . 

2- بازی پایان سه گانه Kenway را نمایش می دهد و در این زمان تقریبا گروه "اساسین ها" رو به نابودی رفته است . از نظر داستانی اتفاقات Rogue ارتباط نزدیکی به داستان Unity و وقایع کشور فرانسه دارد .

3- حضور Haytham Kenway که نقش مهمی را در روند داستانی بازی دارد ، تایید شده است .

4- شما بازی را در نقش  Shay Patrick Cormac که عضو گروه Assassinها است آغاز می کنید و در طول روند بازی این شخصیت به شکارچی اساسین ها تبدیل خواهد شد .

5- Shay Patrick Cormac در ابتدا یک جوان تندخو و بی پروا است که در گروه اساسین ها حضور دارد . خروج او از گروه بدلیل عدم اعتقاد به کلیت گروه و عدم توانایی نیست بلکه تصمیمات او چندان عاقلانه نیست .

6- در بازی شما یک اساسین هستید تا زمانی که Shay طی یک اتفاقاتی کاملا تغییر مسیر می دهد و به یک شخصیت دیگر تبدیل می شود .

7- بر طبق اطلاعات Game Informer اوج داستان بازی در سال 1754 است .

تمام چیزهایی که باید در مورد نبردهای دریایی بدانید 

1- نام کشتی شما در بازی Morrigan است .

2- از نظر اندازه این کشتی از Jackdaw کوچکتر است به همین دلیل بهتر می توانید با آن مانور دهید و از مناطق صعب العبور و باریک عبور کنید . مشخصا این ویژگی در زمان عبور از کوه های یخی و یخچال ها کاربرد دارد .

3- بدلیل پشتیبانی مالی Templarها کشتی Morrigan بسیار مجهز و قوی است به طوری که به وسیله برخی سلاح ها شما می توانید در چند ثانیه کشتی دشمن را منهدم کنید .

4- خدمه کشتی در صورت دستور شما می توانند موادی آتش زا را پشت کشتی بر روی آب بریزند و با آتش زدن آنها مانع تعقیب کشتی توسط دشمنان شوند .

کوه های یخی : چالشی که برای اولین بار در سری Assassins Creed تجربه خواهید کرد 

1- کوه های یخی درون دریا می توانند به کشتی شما آسیب برسانند . در زمان کشتیرانی باید بشدت مراقب برخورد نکردن به آنها باشید .

2- از کوه های یخی می توانید به عنوان مانعی برای جلوگیری از اصابت توپ ها و آتش دشمن به خود استفاده کنید . پشت کوه ها محل بسیار خوبی برای پنهان شدن کشتی شما است .

3- در صورت شکستن و منهدم شدن کوه های یخی ، موج های بزرگی در دریا ایجاد می شود که ممکن است برای شما مشکل ساز شود .

4- به مانند Black Flag آدمکش ها و دشمنان در صورت اشتباهات شما می توانند وارد کشتی شما شوند و برای شما مشکل ایجاد کنند .

5- ماموریت های تجاری و "Kenways Fleet" به بازی بازخواهند گشت .

6- در صورتی که کشتی خود را آپگرید و ارتقا دهید می توانید از مسیر های باریک تر نیز عبور کنید و این کار زمینه ای برای دسترسی به مناطق مخفی است .

ویژگی های کلی گیم پلی بازی و امکانات جانبی 

1- Eagle vision بازی تقویت شده است و از سوی دیگر توسط یک قطب نما می توانید محیط های پیرامون را زیر نظر بگیرید . بخش های قرمز نشان دهنده تهدید های جدی هستند .

2- Shay از یک نوع تفنگ هوایی در بازی استفاده می کند . نوع کارایی آن نیز به طوری است که با شلیک کردن یک گلوله هوایی به یک بخش دیگر توجه دشمنان را از خود منحرف می کنید .

3- با نزدیک شدن اساسین ها شما می توانید زمزمه ها و صداهای باریکی را بشنوید و از آمدن آنها با خبر شوید .

4- اساسین ها براحتی می توانند از ارتفاع بلندی به شما حمله کنند و حتی در صورت پنهان شدن نیز شما را زیر نظر خواهند داشت .

5- Shay می تواند از محیط پیرامون و اشیای مختلف بهترین بهره را در مسیر گیم پلی بگیرد .

6- نیویورک بار دیگر طراحی شده است و در طراحی جدید اجازه کشتیرانی بهتر و راحت تری را خواهید داشت و بر روی این مسئله توجه زیادی شده است . همچنین مسیر های داخل شهر نیز بسیار بهبود یافته اند .

7- در بازی می توانید مخزن های گاز سمی را منفجر کنید و بعد از اینکار سم در هوا پخش شده و شما باید یک دستمال مخصوص را بر روی دهان خود قرار دهید .

منبع پردیس گیم

  :::::: برای دانلود تراینر و کرک و پیش نمایش به ادامه مطلب مراجعه کنید ::::::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 109 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)

عموما اگر از بیشتر بازیبازان چه حرفه ای و چه نیمه حرفه ای این سوال را بپرسید که با به میان آمدن عبارت سبک مخفی کاری به یاد چه بازی ای میافتید ؟ آنان نام بازی هایی به مانند Hitman,Metal Gear Solid,Splinter Cell را بر سر زبان خود جاری می کنند. عناوینی که اکثر عمر آنان به پای سابقه بازی ای به مانند Thief   نیز نمی رسد . بله! یکی از بنیادی ترین بازی های سبک مخفی کاری. بازی ای در سبک مخف کاری که با ارائه اولین نسخه اش در سال ۱۹۹۸ توانست معنی حقیقی مخفی بودن را برای تمامی گیمران و سازنگان علاقه مند به این سبک  معنی کند . یک فرانچز نو که به همراه داشتنِ گیم پلی ای ناب در دل خود توانست به خوبی با داستان سرایی و شخصیت پردازی عالی اش جایی را تا ابد در دل بازیبازان جا کند. به طوری که باعث می شود حتی با گذشت سالیانی دراز از عرضه آخرین نسخه این سری، با به میان آمدن نام Thief  ذهن هر گیمری  به سمت آن خاطرات خوش این بازی سوق پیدا کند.

thief-4-logo

سر گذشت سارق

تاریخچه سری بازی های Thief  به سال ۱۹۹۸ باز می گردد ، جایی که با عرضه شدنThief: The Dark Project استارت شروع این فرانچز زده شد. عنوانی که با کسب متای ۹۲ از سایت metacritic توانسته خود را به عنوان قدرتمند ترین نسخه این سری معرفی کند. نسخه The Dark Project یک عنوان بسیار نو و خلاقانه بود ، یک عنوانی که باعث شد بسیاری از گیمران حس لذت بخش مخفی بودن را در غالب اول شخص احساس کنند . حسی که با سختی بیش از حد گیمپلی در مواقعی نیز شیرین و یا تلخ می شد.

و اما سال ۲۰۰۰ بود که با وجود فشار های زیاد بر تیم سازنده (LOOKING GLASS)، عنوان Thief II: The Metal Age نیز عر ضه شد. نسخه ای که با تصحیح کردن مکانیک های منفی قسمت نخست به خوبی توانست خود را به عنوان ادامه ای زیبا بر سرنوشت گرت (شخصیت نخست عناوین thief )  نشان دهد. اما تنها نکته منفی ای که سبب شد متای بازی از ۹۲ به ۸۷ کاهش پیدا کند آن روند تکراری کلی گیم پلی بازی که مصلما در دو سال کار نیز قابل تغییر نبود. همانطور که در فوق نیز ذکر شد، تیم سازنده این عنوان  یعنی LOOKING GLASS از آغاز ساخت قسمت نخست با دشواری های بسیاری روبرو بود ، مشکلاتی که در نتیجه سبب از هم پاشیدن تیم LOOKING GLASS شد . بله این استودیو خلاق و خوش فکر تعطیل شد و سرنوشت عنوان THIEF  نیز به نقطه تاریک خود رسید .نقطه ای که دیگر در آن جا مردم تصور ادامه ای بر این سری محبوب را در ذهن خود نداشتند. ماجرا این گونه ادامه پیدا کرد تا جایی که سر گروه های اصلی استودیو شکست خورده LOOKING GLASS شروع به آغاز پروژه ای در استودیو جدید خود یعنی ION STORM  کردند. پروژه ای که دو سال بعد با نام Thief: deadly shadows معرفی شد.

Thief-city-hub-21

Thief: deadly shadows 2004

سرانجام در سال ۲۰۰۲ عنوان جدید استودیو ION STORM  معرفی شد و همه را متحیر کرد . نسخه ای جدید و رسمی از سری بسیار محبوب THIEF. (این نکته نیز قابل ذکر است که در بین نسخه های اصلی ، قسمت هایی نیز به صورت فرعی منتشر شدند که به مانند نسخه های ذکر شده به رسمیت شناخته نمی شوند! ) نسخه deadly shadows یا همان سایه های مرگبار با منتشر شدنش در سال ۲۰۰۴  توانست بسیاری از دید ها را به سمت خود جلب کند. این نسخه با وجود فشار های زیاد EIDOS  مبنی بر اکشن کردن بیشتر بازی نیز توانست با موفقیت، آن مسیر متعادل این سری را حفظ کند . عنوانی که با عرضه شدنش پایانی بود بر در آمد فرانچز سارق تا سال ۲۰۰۹؛ سازندگان پر تلاش این نسخه  پس از ارائه قسمت سایه های مرگبار طرح برنامه ای بلند مدت را در سر داشتند ، طرحی که با آماده شدنش در سال ۲۰۱۴  می تواند دوباره نام سارق را بر زبان ها بیاورد.

داستان Thief 2014

داستان بازی از جایی رغم می خورد که گرت ۱۰ سال پس از حوادث نسخه قبل به شهر تاریک خود بازگشته است ، شهری که در طی این سال ها تغیرات بسیار زیادی را بر خود دیده است ، تغیراتی که سبب جلوه بی عدالتی و ظلم و تاریکی و فساد در شهر شده است .  در این فضای تاریک و  ظالمانه شهر (The City) گرت بهترین موقعیت را برای خود یافته تا با سرقت از ظالمان کاخ نشین بتواند ثروتی را برای خود جمع کند ، ثروتی که نه به مانند رابین هود بلکه به مانند یک سارق خرج خواهد شد. در کنار داستان نسبتا ساده بازی شاهد قول شخصیت پردازی ای قوی از سوی  سازندگان هستیم  که در صورت عمل شدن به آن ،ناظر هرچه نزدیک تر شدت کاراکتر ها به بازیباز خواهیم بود.

thief 2014 3

سارق

یکی از عواملی که سبب می شود شما به یک سارق بسیار حرفه ای تبدیل شوید ، خاص بودن است ! خاص بودن ، زیرا در آن زمانی که شما دارای همچین ویژگی هستید دیگر هیچ  وجه اشتراکی با سایر افراد نخواهید داشت ؛ بله شما دیگر خاص هستید و متفاوت و نیازی هم به قدرت سایر افراد ندارید زیرا با وجود عوامل خاص کننده ، خودتان می توانید دست به انجام کار هایی زنید که به طور عامیانه به عقل جن نیز نمی رسد !در حقیقت این ویژگی متفاوت بودن باعث می شود که شما ابدا هیچ شباهتی در ایده ها با طرز تفکر نگهبانان و مردم نداشته باشید، شما از در ها و مکان هایی به هدف خود نزدیک میشوید که به هیچ وجه برای سایر مردمین قابل تصور نیست.

گرت نیز مطمئنا دارای همچین نگاه متفاوتی بوده که توانسته در تمامی عناوین Thief  موفق ظاهر شود. کورو اتانو ( Corvo Atano) نیز در بازی  Dishonored بدون شک با داشتن همچین ویژگی خاصی به خوبی توانست بر توطئه علیه خود پایان دهد.

در کنار این ویژگی همواره یکی دیگر از عواملی که سبب مخفی ماندن آنان می شد داشتن ویژگی هایی بود که به آنها کمک می کرد تا به خوبی هویت و ظاهر خود را در تاریکی حفظ کنند. قدرت ها و ویژگی هایی که به یکی از عوامل اساسی در کمک به قهرمانان و یا ضد قهرمانان داستان ما برای صعود به هدف خود تبدیل شده بودند. و اما قدرت خاصی که در این نسخه از سری Thief  به گرت کمک می کند تا یکی پس از دیگری دشمنان مورد نظر را از پیش روی بر دارد ، داشتن چشمی کور است ، بله داشتن چشمی کور با قابلیتی  تعجب بر نگیز ،قابلیتی به نام مود Focus . همانطور که از داستان نابینا شدن یکی از چشمان گرت با خبر هستید ، اودر طی مقابله ای در Dark Project یکی از چشمان ارزشمند خود را از دست داده . چشمی که در آینده با تعبیه گوی درون آن می تواند ، به مشاهده دشمنان پشت دیوار بپردازد. گوی که در نسخه های پیشین  دارای قدرت خاص دیگری به مانند زوم کردن بود، که گرت را به گذراندن از مراحل مختلف یاری می نمود.

Thief-E3-Trailer

در کنار قدرت ویژه گرت شاهد کمانی زیبا در دستان او خواهیم بود که در این نسخه به یکی از نماد های او تبدیل شده است. کمانی با تیر هایی متفاوت که هر کدام با داشتن قابلیت های مخصوصِ خود پتانسیل آن را دارد که موج تنوعی از  اعمال را به ما نشان دهد.  ۴ نوع تیر مختلف ، و متنوع و کار آمد ، نوع اول که به مانند سایر تیر های کمان به صورت عادی عمل خواهد کرد ،  یکی  دیگراز آنان باعث ایجاد صدا، دیگری برای  خاموش کردن مشعل در کنار تیری برای ایجاد آتش قرار دارد که مصلما قابلیت هایشان را در روندِ اصلیِ گیم پلی، به ما ثابت خواهند شد. در کنار کمان گرت ما ناظر وجود نارنجک هایی دودزا نیز در Inventori خود خوایم بود که به مانند سری Batman  به ما فرصت کافی داده می شود تا خود را در خارج از دید دشمنان مخفی کنیم.در کنار تمام ابزارات گرت ما شاهد ساخته شدن آن ها و لباس او در دنیای حقیقی به دست سازندگان بازی هستیم که این مورد به هرچه محترم شمردن مخاطبان توسط سازندگان اشاره می کند.

در این عنوان برای هرچه پویا تر نشان دادن حرکت و روند گرت ، دستان و همچنین کار کرد او با سلاح هایش به طور بسیار واقع گرایانه ای شبیه سازی شده اند به طوری که در هنگام استفاده از سلاح تیر و کمان حسی بسیار واقع گرایانه به شما دست خواهد داد. یا برای مثال در هنگام رد شدن از کنار دیواری گرت با دست گذاشتن بر روی آن دیوار میتوان به هرچه واقع گرایانه جلوه دادن بازی کمک کند. ین ویژگی به ظاهر ساده میتواند به خوبی نمایانگر ارتباط بین محیط و گرت باشد و این موضوع را برای ما اثبات کند که شما در عنوانthief  تنها فرمان حرکت یک دوربین را در دنیای خیالی نخواهید داشت بلکه شما افسار حرکت شخصی را در بازی خواهید داشت که با انجام هر عملش توانایی اثر گذاری بروی محیط را دارااست.پس تنها با کمی نظاره کردن بر روی ویژگی ها و جزئیات این عنوان میتوانیم به طور بسیار واضح و روشن به تلاش سازندگات برای ساخت بازی ای بسیار اصیل و جذاب پی ببریم . بازی ای که بدون هیچ تردیدی میتوان آن را یکی از پرجزئایت ترین بازی در سبک خود دانست.

در روند کلی بازی پیشنهاد می شود که به هیچ وجه به مقابله رو در رو با سربازان و دشمنان نپردازید ، اما به هر حال در صورت پرداختن به این موضوع  در مقاله با دشمنان، دید به حالت سوم شخص روی می آورد و به مانند عنوان DEUS EX : HUMAN REVOLUTION شما را شاهد ساقط کردن فرد خاطی می کند.

thief-1

نورپردازی در مجموعه بازی های سبک مخفی کاری به نوعی حرف اول را می زند زیرا یکی از عوامل مخفی ماندن در محیط ، عدم وجود نور است.در این قسمت از بازی کاملا مشخص شده است که دو تضاد نور و تاریکی در بازی حرف اول را میزنند ، حتی به نحوی که با دیدن یک تریلر از بازی شما مات و مبهوت نور پردازی فوق العاده سازنگان در میان محیط بازی می شوید . در بازی توانایی مخفی شدن در سایه ها را خواهید داشت تا  خود را از دید دشمنان و نگهبانان پنهان کنید اما به صرف خارج شدن از سایه ها توسط هوش مصنوعی بالای دشمنان شناسایی می شوید.و نیازمند فرار از سوی آنان هستید ، جایی که بازی شباهت بسیاری به عنوان Mirror’s Edge پیدا خواهد کرد. در تمام شهر و محیط ها شاهد نور پردازی فوق العاده ای خواهیم بود ، شاهد برج هایی خواهیم بود که مصلما بدون نورپردازی حرفه ای، به خوبی نمی توانند آن حس شکوهمندشان را به بیننده القا کنند.

در کنار نور پردازی حرفه ای سازندگان در این نسخه شاهد گرافیکی لذت بخش و متناسب با دوره قرون وسطا خواهیم بود.دوره ای که تاریکی و ظلمات نشانه ای است برای نمایان کردن اوضاع آن زمانه. موتوری که با پردازش گرافیکی فوق العاده اش به سازندگان در این بازی کمک ویژه ای کرده است Unreal Engine 3 است . موتوری که بدون شک در نسل هفتم بازی های رایانه یا توانست به موفقیت بسیاری دست پیدا کند و  در پروژه های موفقی  به مانند Metro last light,Bioshock,Batman AC حضور به هم برساند. موتوری که علاوه بر کار بروی پلتفرم های این نسل قرار است  برای کنسول های نسل بعد نیر مورد استفاده قرار بگید . اما نکته عجیب در این رابطه ای است که با وجود گذشت سالیانی از عمر این موتور گرافیکی در این نسخ هرباز نیز میتوانیم شاهد یکی از پر جزئیات ترین و داینامیک ترین بازی های امروزه باشیم به نحوی که حتی با مشاهده لباس سربازان و یا خود گرت می توان به این موضوع تسلط پیدا کرد.

 190514d1362504846-console-games-wallpapers-thief

سخن پایانی

تا حدود ۱۰۰ روز دیگر شاهد عرضه این نسخه بر روی پلتفرم های Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One در بک stealthخواهیم بود . نسخه ای که با داشتن سازندگانی مستعد که وقت  و وسواس بسیاری را برای آن صرف کرده اند می توان انتظار نتیجه ای مثبت از آن را داشت . پس منتظر می مانیم و مینگریم تا آیا  چهارمین نسخه از سری thief این  بار نیز می تواند به مانند گذشته ظاهر شود یا خیر.


براي دانلود نسوز كننده (trainer) و کرک (Crack) و پيش نمايش (trailer) به ادامه مطلب برويد  ::::::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 102 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)

Call of Duty: Ghosts - wallpaper 3

ساعتی پیش سایت پر طرفدار و محبوب

www.megagames.com

خبری شگرف را منتشر کرد بازی محبوب ندای وظیفه : ارواح در 24 ساعت از زمان فروشش 1 میلیون دلار فروش داشته و در کمتر از 15 ساعت بیشترین بازی خورای جهان سیو بازی های خود را برای شرکت اکتیوژن و سایت خود همین بازی ارسال کرده اند

بدیعی ست که این بازی یکی از پر فروش ترین بازی های سال خواهد شد و کاملا معلوم است که نسبت به بازی های دیگر در سبک شوتر امتیاز بهتری را برای بهترین شدن بازیهای 2013 خواهد داشت

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 160 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

بازی ان بی ای 2014 که بازیکنان زیادی را در انتظار خود قرار داده است بالاخره برای کامپیوتر توسط کمپانی 2 کی منتشر شد. بازی ان بی ای معمولا داستانی را دنبال نمیکند بلکه کسی که باید داستانی را برای بازی درست کند گیمر است. شباهت های فراوان حرکات دست، نوع خوشحالی، نوع مربیگری و……. باعث به وجود امدن یه شاهکار میشود. در این نسخه به حالتی روی گرافیک کار شده است که بازی کن دیوانه وار به ادامه ی بازی میپردازد. بسیار زیبا روی صورت کارکترهای بازی کار شده است برای مثال یک شخصیت واقعی را نام میبرم. جیمز بر روی دست های خود خالکوبی هایی دارد که در بازی نیز همان خالکوبی هارا می بینیم که نشان از گرافیک عالی بازی است. تیم سازندهی بازی، بارها با افتخار از سیستم فشرده سازی جدید خود تعریف کرده است، سیستمی که به آنها اجازه میدهد ۳۰۰۰ انیمیشن جدید، به انیمیشنهای قبلی اضافه کنند. نتیجهی کار آنها کاملا قابل تشخیص میباشد. حرکت بازیکنان در زمین بسیار روانتر از قبل شده است و آنها با چابکی و آزادی خاصی در اطراف گردش میکنند، از نظر ظاهری نیز حرکات بسیار متنوعتر و طبیعیتر از نسخه قبلی می باشد

تصاویری از محیط بازی NBA 2k14

دانلود بازی NBA 2k14 برای PC دانلود بازی NBA 2k14 برای PC دانلود بازی NBA 2k14 برای PC دانلود بازی NBA 2k14 برای PC دانلود بازی NBA 2k14 برای PC دانلود بازی NBA 2k14 برای PC دانلود بازی NBA 2k14 برای PC

سیستم مورد نیاز برای نصب

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی

 

 CPU: Pentium 4 2.4 Ghz Single Core processor or equivalent (2.8 Ghz for Vista/Win 7/Win 8)
RAM: 512 MB or more (1 GB for Vista/Win 7/Win 8) Disc Drive: 8x or faster DVD drive Hard Drive: 8 GB or more free space
Video: DirectX 9.0c compatible (see below)
Sound: DirectX 9.0c compatible
Input: Keyboard or dual-analog gamepad
Video card with 128 MB or more memory and one of the following chipsets is required: Radeon HD 2400 or greater; NVIDIA 6800 GT or greater; DirectX 9.0c compatible card with Shader Model 3.0 support.

 

 

 

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی

 

CPU: Intel Core 2 Duo processor or equivalent
RAM: 2 GB Disc Drive: 8x or faster DVD drive Hard Drive: 9 GB or more free space
Video: Shader Model 3.0 support with 512MB Ram (Nvidia(R) GeForce(R) 8800 GT or better)
Sound: 100% DirectX 9.0c compatible sound card Input: Dual-analog gamepad


منبع

به ادامه مطلب برويد  (Crack) و کرک (trailer) برای دانلود پیش نمایش


م.م ن (haviku sawish) بازدید : 460 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

بازی های ویدئویی زیادی در ژانر ترسناک و دلهره آور منتشر شده که با ادعاهای متفاوتی سعی در القای ترس در بازیباز دارند. بعضی بازی ها با ایجاد صحنه های چندش آور، بعضی دیگر با دلهره های روان شناختی و سایر بازی ها با تلفیقی از دو موارد قبلی می خواهند که بازیباز را بترسانند. حال نگاهی به بازی Outlast می اندازیم و دلایلی که بازیباز باید بترسد یا خیر را بررسی می کنیم.

 

Outlast cover میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast

نام : Outlast  (بقا)

سازنده : Red barrels

ناشر : Red barrels

پلتفرم ها : Microsoft Windows، ( در آینده نزدیک برای PS4 نیز منتشر خواهد شد)

سبک : Survival horror

روایت یک داستان ترسناک یا ترس از روایت یک داستان؟

به راستی هدف از یک داستان چیست؟ هدف اصلی لذت بردن مخاطب است. حال می خواهد این داستان در سبک جنایی نوشته شود یا ترسناک. داستان بازی ” بقا” ( Outlast به معنای زنده ماندن و بقا است.) در وهله اول به ظاهر ترسناک است. داستان درباره یک ژورنالیست است که میخواهد سر از اسرار یک تیمارستان تحت عنوان Mount Massive در بیاورد. این تیمارستان مدت های مدیدی بسته شده بود ولی اخیرا توسط شرکت تحقیقاتی Murkoff برای انجام تحقیقاتی نامعلوم دوباره باز شد.

Miles Upshur، کاراکتر بازی که روزنامه نگار بوده قصد دارد که هدف این تحقیقات سری را کشف کند. متاسفانه هیچ شخصیت پردازی برای وی در نظر گرفته نشده است. در بازی های ترسناک معمولا کاراکترهای فرعی زیادی در بازی وجود ندارند که بازیباز را برای پیشروی در طول بازی همراهی کنند پس داستان یک بازی ترسناک قبل از روایت داستان مستلزم یک کاراکتر اصلی ساخته و پرداخته شده است. مایلز با علاقه وارد تیمارستان می شود ولی پس از ۲۰ دقیقه ابتدایی فقط می خواهد از تیمارستان فرار کند ولی پس از مدتی با رخ دادن حوادث عجیبی علاقه مند به کشف حقایق بیشتری می شود. مایلز توسط دوربین هندیکم خود بازی را روایت می کند و قرارست شما همگام با مایلز بترسید ولی اجازه دهید بگویم که روایت داستان به این شکل ایده بسیار خوبی بود ولی وقتی داستان از درون مایه ترسناکی برخوردار نیست شما نمی توانید بترسید! بازی Slender man را بیاد دارید؟ ترسناک بود مگر نه؟ چرا ترسیدید؟ دلیل مشخص است. شما افسانه مرد قلمی را می دانید و با این پیش آگاهی با هر قدمی که در محیط بازی بر می دارید منتظر واقعه ترسناکی هستید! باور کنید این پیش آگاهی در داستان های ترسناک بسیار مهم است. بگذارید مثالی در حوزه فیلم های سینمایی بزنیم:

فیلم The ring محصول سال ۲۰۰۲ را به یاد آورید. داستانی با ایده های جدید معرفی شد و به خوبی نویسنده با یک پیش مقدمه خوب توانست مخاطبین را تا پایان داستان همراه سازد. متاسفانه بازی Outlast این پیش مقدمه خوب را ندارد و اجازه داده که بازیباز این پیش آگاهی را از تیمارستان Mount massive نداشته باشد و بازیباز خودش برای فهمیدن بازی تلاش کند که به دلایل متعددی از توان و حوصله بازیباز خارج است. علاوه بر این مسئله در نیمه پایانی بازی، مذهب هم به نوعی وارد داستان می شود که به شخصه حوادث پایانی فیلم Rec محصول سال ۲۰۰۷ در ذهن بنده تداعی شد. ظاهرا نویسنده داستان بازی Outlast به هدف یک فیلم نامه دست به قلم شده است تا یک بازی نامه در سبک ترسناک! جهت درک این مسئله به داستان بازی Amnesia رجوع کنید.

OLGame 2013 09 06 10 40 42 99 میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast

نمای جلوی تیمارستان متروکه…..

فضای مضحک یا موهوم؟ مسئله اینست!

اصولا آنریل انجین ۳ در بازی های کنونی تبدیل به یک انجین عامه پسند شده است که برای هر سبکی از بازی استفاده از آنریل انجین شایع است ولی گرافیک چشم نواز فقط در استفاده از این ابزار نیست بلکه در درست استفاده کردن از آنست. از آنریل می توانید یک بازی پرجزئیات همانند Gears of war ببینید. می توانید یک محیط بسته و ساده مانند Outlast ببینید. سازندگان برای پوشش کم کاری در ساخت این بازی از حربه دوربین هندیکم استفاده کردند. استفاده از دوربین برای ثبت وقایع اجباری نیست ولی در بعضی از محیط های بازی که منبع نوری وجود ندارد بازیباز مجبور می شود که از دوربین هندیکم با دید در شب استفاده کند و با این حربه سازنده ها نیازی به وسواس برای طراحی محیط ندارند. هنوز با خود درگیر هستم که این نقطه مثبت است یا خیر! فضاسازی مضحک است یا خیر! به راستی تاریکی به الذات ترسناک است و علنا نیازی به جلوه های ویژه برای ترساندن نیست. سازنده ها با زیرکی تمام از المان تاریکی استفاده کردند تا محیطی ساده ایجاد کنند. ولی گویا در سایه زنی این بازی غافل ماندند که به خوبی کار کنند! همچنین با محیط تقریبا بسته تیمارستان انتظار می رود که ۶۰ فریم ثابت بر روی PC بدهد ولی به شدت فریم ریت نوسان دارد. همچنین گرافیک فنی نیز مشکلات متعددی دارد. از مهمترین مشکلات می توان به حمایت نکردن بازی از ویندوزهای ۳۲ بیتی اشاره کرد. همچنین کرش های بسیار متعدد که کاسه صبر بازیباز را لبریز می کند. سازنده ها در بخش گرافیک بسیار کم کاری کردند و بازیباز با پیشروی در داستان به شدت این مشکلات را لمس می کند.

OLGame 2013 09 06 10 55 29 43 میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast

یه راهرو به سمت درب خروجی، پتانسیل بسیار خوبی برای ترساندن هست ولی باور کنید اتفاق خاصی تو این راهرو نمیفته!

تک روزنه ای از ترس:

اکثر بازیسازهای که علاقه مند به ساخت بازی در سبک ترسناک هستند آگاهی کامل دارند که برای ترساندن یک فرد، عامل صدا و موسیقی تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به جلوه های بصری دارد. بازیسازهای Outlast گویا از این المان موسیقی و صدا استفاده بیشتری کردند تا اینکه یک گرافیک موهوم و وحشتناک برای تیمارستان در نظر بگیرند. بگذارید مثالی بزنم:

فرض کنید در یک راهرو مشغول راه رفتن با دوربین خود هستید. ناگهان صدای شخصی را می شنوید. چراغ های راهرو روشن هست ولی ذهن شما واکنش نشان داده و احساس ترس می کنید! دقیقا همین اتفاق برای مایلز رخ می دهد و وی نفس نفس می زند و احساس ترس را با وی تجربه می کنید. از نظر منتقد، برگه برنده بازی Outlast در ترساندن بازیباز در افکت های صوتی است که در بازی استفاده شد. شما در بازی خواهید ترسید ولی بیشتر موارد به علت صداهای مرموزی که می شنوید تا اینکه از یک چهره کریه المنظر احساس وحشت کنید. این نوع ترس، ترس از ناشناخته ها نامیده می شود و جنبه روانی دارد.

OLGame 2013 09 06 11 02 17 88 میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast

در این صحنه اتفاق خاصی نمیفته ولی عبور از این روانی اندازه مبارزه کریتوس با یک تایتان هیجان انگیزه! مایلز به شدت ترسیده و شما می توانید احساس کنید.

نکش یا کشته می شوی!

مایلز مبارز نیست و رسما فردیست غریبه با اصول نبردهای تن به تن. پس در بازی خبری از تفنگ، شاتگان و هیچگونه سلاح گرم نیست. دشمنان شما که روانی های تیمارستان هستند نیز اغلب مسلح به سلاح سرد هستند. پس طبیعتا انتظار یک HUD (رابط آماری و کاربری کاراکتر بازی)کامل و غنی همانند سری بازی های رزیدنت اویل نباید داشته باشید.

محور اصلی گیم پلی در فرار کردن، قایم شدن و همچنان فرار کردن مایلز از دشمنان است! با این حال برای شارژ دوربین خود باید دنبال باطری باشید. حال به چه دلیل و منطقی باطری برای دوربین هندیکم در یک تیمارستان بر روی میزهای کار پیدا می شود الله اعلم. گیم پلی قرارست واقع گرایانه باشد و در بدو بازی به شما اطلاع داده می شود که مواظب باشید و زنده بمانید ولی به طور کلی هشدار معمولا زمانی داده می شود که خطری شما را تهدید می کند. این قضیه در حالیست که شما اگر توسط دشمنان بازی کشته شوید ( که این قضیه به مراتب در بازی دیده می شود) هیچ تنبیهی در کار نیست و دوباره می توانید تلاش کنید ولی با این تفاوت که این دفعه، بازی به شما راهنمایی می کند که مثلا مایلز باید از این در فرار کند یا مایلز باید در این کمد قایم شود.

outlast game میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast

اسکرین شات معروف این بازی! باور کنید آنقدرها هم که ظاهرش نشان میده ترسناک نیستن!

همانطور که گفته شد گیم پلی بازی ایده بسیار خوبی داشت ولی این ایده به معنای واقعی کلمه تباه شد. هنوز در عجبم که چرا نمره و متای این بازی بسیار خوب ظاهر شده است ولی بنده پس از تجربه بازی های ترسناک دیگری همانند Amnesia، Slenderman پیش از بازی Outlast به سختی می توانم از این بازی بترسم! شاید آگاهی کامل از حقه های روان شناختی به صورت ناخودآگاه در بنده و سایر بازیبازهای خوره بازی های ترسناک به گونه ای مقاومت ایجاد کرده است تا از این بازی نترسیم. این امر پایه علمی دارد و شاید برای بازیبازهای دیگر نیز مصداق داشته باشد. بازیسازهای این عنوان سعی کردند فیلمی ترسناک بسازند تا یک بازی در سبک ترس و دلهره آور! من و بازیبازهای دیگر می خواهیم بترسیم نه اینکه با قطع برق های یک منطقه و خرناس یک انسان زامبی مانند بترسیم.

بازی Outlast چندی پیش برای PC منتشر شد و از سوی سایت های خارجی نمرات خوبی کسب کرد ولی از نظر منتقد گیمفا بازی Outlast دارای کیفیتی متوسط است و اگر به دنبال یک ماجراجویی جدیدی به مدت ۵ ساعت هستید این بازی گزینه خوبیست ولی اگر می خواهید به دنبال یک بازی ترسناک واقعی بگردید، بازی Amnesia بهترین گزینه موجود در این سبک از ترس وجود دارد. هر چند می توانید تا هالوین امسال صبر کنید تا بازی Asylum منتشر شود.

منبع : وب سایت خبری ، تحلیلی بازی های کامپیوتری | گیمفا

براي دانلود نسوز كننده (trainer) و كد تقلب (cheat) و پيش نمايش (trailer) به ادامه مطلب برويد (براي اينكه ادامه مطلب رو ببينيد بايد عضو شويد) ::::::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 132 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

امپراطوری پر عظمت روم كه همواره از آن به عنوان نماد و سمبل تمدن و فرهنگ یاد می شود، سال ها پیش به دست نمایندگان اقوام پرنفوذ رومی اداره می شد كه در محلی به نام سنا گرد هم می آمدند و در مورد كم و كیف حكومت با یكدیگر تبادل نظر می كردند. تا قبل از ظهور جولیوس سزار (Julius Caesar) كه از مجلس سنا برخاست، چیزی به نام یك امپراطوری وجود نداشت، بلكه حكومتی مركزی تحت كنترل اعضای سنا بنا شده بود. سزار اولین فرمانده رومی بود كه توانست از قدرت و فتوحات قابل توجهی كه به دست آورده بود، در مقابل سنا دفاع و به عنوان اولین شخص در حكومت، یك امپراطوری مستقل تأسیس كند.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II | گیم پور

 

او پس از كاهش دادن قدرت اعضای سنا، به هیچ وجه حاضر نبود تا قدرتش را تسلیم آن ها كند. چنین وقایعی در تاریخ باستانی روم بسیار یافت می شوند و همین موارد باعث شده تا فرهنگ آن ها همواره به یكی از سوژه های مرجع برای ساخت فیلم های هالیوودی یا عناوین مطرحی در صنعت بازیسازی تبدیل شود. یكی از زیرشاخه های اصلی و مجبوب سری بازی های Total War كه در آن همواره به تاریخ و فرهنگ باستانی تمدن ها پرداخته شده Rome نام دارد كه در رابطه با تمدن امپراطوری روم است كه پس از عرضه یك نسخه موفق، به عنوان یكی از گزینه های اصلی برای علاقه مندان به سبك استراتژی، خود را مطرح نمود. این بازی به سرعت به جایگاهی رسید كه شاهد نسخه های جدیدتری از آن در سال های آتی باشیم. اكنون Rome II پس گذشت یك دهه، قرار است تجدید خاطره ای با تمدن های باستانی باشد.

 

داستان

بر خلاف اكثر قریب به اتفاق عناوین سبك استراتژی كه فاقد هر گونه پیچش یا نكته های خاص داستانی هستند، نسخه اول این سری با ارائه مجموعه ای از وقایع و منازعات تاریخی میان تمدن ها و صد البته مقدار قابل توجهی نیز از تخیلات سازندگان، مسیر خود را از سایر عناوین هم سبك جدا نمود. RII‌ به نوعی همان روند را ادامه داده و بر تمدن رومی متمركز است، اما دستبردهای سازندگان به تاریخ نسبت به گذشته، بسیار كمتر شده است. این، بدان معناست كه در این نسخه شاهد میزان بیشتری از نبردها و اتفاقات تاریخی هستیم و از آغاز تا شكل گیری تشكیلات نظامی قدرتمند در طول داستان روایت می شوند. همچنان، این نسخه نگاه ویژه ای به آغاز جمهوری روم تا تبدیل شدن آن به یك امپراطوری عظیم دارد كه در طول داستان روابط با ملت های دیگر تأثیر به سزایی در آن ایجاد می كنند. به طور كلی، داستان این قسمت به مراتب واقع گرایانه تر و حماسی تر از نسخه قبل كار شده و دیگر آن حس تكراری و مصنوعی موجود در نسخه اول را تكرار نمی كند.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

گرافیك

سری بازی های TW همواره به عنوان یكی از با کیفیت ترین عناوین سبك استراتژی در سال های گذشته شناخته شده كه توجه سازندگان به ریزه كاری ها و جزئیات در این سری، زبانزد خاص و عام بوده است. RII با استفاده از موتور Warscape ساخته شده كه توانایی عجیبی در به تصویر كشیدن محیط های شلوغ، پرجزئیات و گسترده دارد. مراحل بازی به مراتب وسیع تر، پر ازدحام تر و زیباتر از قبل شده اند و ارزش های فنی بسیاری در جای جای آن دیده می شوند. توجه به سایه زنی ها و Draw to Distantهای عالی، این نسخه را به بهترین عنوان گرافیكی در كل سری TW تبدیل کرده است. گذشته از تمامی موارد نامبرده شده، طراحی مدل سربازان جنگی و انیمیشن های آن ها پیشرفته تر از گذشته شده و الگوهای متنوع تری برای طراحی چهره ها بکار رفته است.

البته این ویژگی، آن طور كه سازندگان روی آن مانور می دادند، به مرحله اجرا نرسیده، اما در ابعاد كمتری شاهد مواردی از این قبیل هستیم. نکته قابل تأمل، اینجاست كه ویژگی های بصری RII تنها به مدل شخصیت ها و طراحی مراحل بازی محدود نمی شود و در طول بازی شاهد صحنه های خیره كننده ای همچون طراحی استادانه شهرها كه تنوع آن ها به بیش از 30 نمونه می رسند و بناهای قدیمی در كنار تركیبی از جغرافیای بیابانی، كوهستانی و جنگلی هستیم. از طرفی، باید به هوش مصنوعی پیشرفته و زوایای فوق العاده چرخش دوربین اشاره كرد كه هر دو كمك شایانی به لذت بخش تر شدن گیم پلی كرده اند. البته لازم به ذكر است که رسیدن به آن سطح ایده آل كه از آن سخن گفتیم، نیازمند یک PC قدرتمند است. در غیر اینصورت، شاید در كیفیت های پایین تر گرافیكی به آن چیزی كه در این نقد اشاره شده، نرسید و شاهد مشكلات عدیده ای چون، افت فریم شدید و برش تصویر باشید.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

موسیقی/صداگذاری

با توجه به گستردگی RII، این عنوان به یك اثر بی نظیر در زمینه صداگذاری تبدیل شده كه گاه تا حد و اندازه های عناوین مطرح نقش آفرینی جلوه می کند. صدای محیط، شخصیت ها و حیوانات كه هر کدام از این موارد به زیرشاخه های دیگری تقسیم می شوند، بسیار عالی کار شده اند. هر قبیله از حیوانات خاصی استفاده می كنند. مثلاً اقوام آسیایی به فیل های غول پیكری مجهز هستند كه صدای هولناك آن ها، لرزه بر پیكر دشمنان می اندازد، تا جایی كه می تواند باعث عقب نشینی دسته ای از دشمنان شود. در سرتاسر نبرد، شاهد دیالوگ های خاصی هستیم كه بسته به استراتژی جنگی و نحوه نبرد افراد، متغیر هستند.

گاهی سربازان، ندای افتخار و حماسه سر می دهند و گاهی در طول گریز از میدان نبرد، شاهد یأس و ناامیدی در كلام آن ها هستیم. سایر افكت های صوتی همچون صدای برخورد شمشیرها، پرتاپ نیزه ها، غرش پای دسته های نظامی و... همگی به شكل تأثیرگذاری شما را در خود غرق می كنند. موسیقی بازی نیز در جریان حس و حال حماسی آن، تمی مشابه دارد كه بسته به شرایط عمل می كند. پس از آغاز آتش و شروع درگیری، شاهد نواهای به مراتب هیجان انگیزتر و حماسی تری نسبت به سایر بخش های بازی هستیم. البته گاهی ضرب آهنگ موسیقی ها در اوج نبرد به صورت نامتعارفی تغییر می كند که گویی نتیجه جنگ عوض شده است.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

گیم پلی

آنچه كه باعث محبوبیت بالای سری TW در یك دهه اخیر شده، گیم پلی حماسی، هیجان انگیز و همه جانبه آن است كه با نبردهای فوق العاده سنگین و بی نهایت تاكتیكی اش هنوز هم به عنوان یكی از اصلی ترین گزینه ها برای علاقه مندان به این سبك شناخته می شود. اكنون پس از عرضه Shogun 2 نوبت به نبردهای روم رسیده تا هر چه بیشتر ما را با دنیای حماسی خود همراه كند. همان طور كه از عنوان RII برمی آید، معنی واقعی یك جنگ همه جانبه را تجلی می كند. پس از عرضه چند نسخه تقریباً تكراری در این مجموعه، سازندگان برای این نسخه تغییرات گسترده ای را در نظر گرفته اند كه حتی رابط كاربری را نیز شامل می شود.

همچنان از طریق نقشه جغرافیایی و میادین نبرد، می توانید نیروهای خود را سازماندهی كنید. مانند نسخه های قبلی، شرایط جغیرافیایی نقش به سزایی را در نوع استراتژی جنگی شما ایفا می كنند. به عنوان مثال، از ارتفاع های بالاتر، می توانید خسارات بیشتری به دشمنان خود وارد سازید. تعداد تمدن ها و كشورهای درون نقشه به اندازه قابل توجهی بالا رفته و همین امر، باعث بكار گیری مكانیزم ایالتی كردن سرزمین های تحت سلطه برای غافل نشدن از وضعیت و شرایط آن ها شده است. اكنون قادر خواهید بود که تصمیمات خود را با كمترین انرژی ممكن به سراسر امپراطوری خود مخابره كنید. همان طور كه اشاره كردیم، پیشرفت هوش مصنوعی بازی، تأثیر مستقیمی بر روند آن گذاشته و دیگر كمتر شاهد رفتارهای نامعقول دشمنان چه در محیط جنگ و چه در نقشه جغرافیایی هستیم.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

طبق روند آشنای این سری، در ابتدا می توانید ملیت مورد نظر خود را از انواع موجود انتخاب كرده و در طول دوره های در نظر گرفته شده، به فكر هموار كردن روابط دوستانه خود و برقراری دیپلماسی با سایر ملت ها باشید و یا به صورت مخفیانه با جاسوس هایتان برای تضعیف دشمنان اقدام كنید. تنوع واحدهای نظامی موجود در RII به شكل قابل ملاحظه ای بالا رفته و ممكن است در طی چند دوره، شناختی كافی از آن ها پیدا نكنید. رابط كاربری این نسخه بسیار كاربردی تر از گذشته شده و به راحتی می توانید دسته لژیون های خود را هدایت كنید و به سمت استراتژی جنگی مورد نظر خود سوق دهید. آرایش های نظامی، همچنان نقش مهمی در گیم پلی ایفا می كنند و می توانند باعث تغییر سرنوشت جنگ شوند. نبردهای دریایی و تأثیر آن ها بر نتیجه جنگ دوچندان شده و برای اولین بار شما می توانید با قرار دادن پیاده نظام خود در اطراف كشتی های جنگی، از قدرت تخریب بالای آن ها در صحنه های نبرد كمك بگیرید و یا آنكه مانع نزدیك شدن ناوگان نیروهای دشمن به پیاده نظام خود شوید.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 

نتیجه گیری

به طور كلی، محصول جدید استودیوی Creative Assembly از آن دسته بازی هایی نیست كه از ریشه های خود دور شده باشد و می تواند برای هر دو دسته مخاطب جدید و قدیمی تجربه ای لذت بخش باشد. RII تلاش موفقی برای بازگرداندن محبوبیت از دست رفته مجموعه TW به حساب می آید. اكنون می توانید یك دهه دیگر با این بازی‌ و دنیای بزرگ آن سرگرم باشید، به شرط آنكه با حال و هوای خاص آن آشنا و علاقه مند به این سبك از بازی ها باشید.

 

نقد و بررسی بازی Total War: Rome II|گیم پور

 منبع :http://cod4-mp.r98.ir

براي دانلود نسوز كننده (trainer) و پيش نمايش (trailer) به ادامه مطلب برويد (براي اينكه ادامه مطلب رو ببينيد بايد عضو شويد) ::::::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 282 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

دست‌کم در چند سال اخیر تعداد زیادی از بازی‌های ساخته شده به دست استدیو‌های ژاپنی را دیده‌ایم که متاسفانه پس از کمی تجربه این عناوین متوجه این مورد می‌شویم که سازندگان این بازی‌ها تنها به کپی برداری از روی بازی‌های تراز اول غربی بسنده کرده‌اند و کپی درجه دو و یا سه یک بازی مشهور ساخت غرب را به خورد ما می‌دهند.یقینا موفقیت این عناوین با وجود عرضه شدن بازی‌های حرفه‌ای کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر خواهند شد. هر چند وقت یک‌بار نیز عنوانی تحت همین روال و به دست استدیو‌های نه چندان نام آشنای ژاپنی روانه‌ بازار جهانی می‌شوند که متاسفانه به دلیل نداشتن منطق کافی درون بازی و کم و کاستی‌های اضافه بر آن، به‌هیچ عنوان نکته مثبتی را در بر نگرفته و راضی کننده نیستند.

یکی دیگر از این دسته عناوین جدید‌ترین بازی از سری Lost Planet است که سومین شماره از این سری نیز به شمار می‌رود. Lost Planet 3 که به نوعی روایت کننده داستان‌های این عنوان قبل از شماره اول Lost Planet است به طور کامل یک بازی معمولی صرف قلمداد می‌شود که در خود هیچ تنوع، نکته و یا المان تازه و خاصی را معرفی نمی‌کند. فرایند ساخت بازی نیز در این نسخه به استدیو Spark Unlimited سپرده شده و دیگر خود Capcpm ساخت بازی را برعهده ندارد بلکه تنها به عنوان ناشر بازی کار خود را به انجام می‌رساند. Spark Unlimited که پیش از این هیچ بازی خوبی را در کارنامه خود به ثبت نرسانده بود در ساخت این بازی هم نتوانسته کار خوبی را پیش روی مخاطبان بگذازد؛ به طوری که باید اذعان کرد که پس از تجربه Lost Planet 3 نیز متوجه خواهید شد که Spark Unlimited هنوز هم بدون داشتن حتی یک عنوان راضی کننده به کار خود ادامه می‌دهد.

همان‌گونه که پبش‌تر اشاره شد Lost Planet 3 روایت کننده داستان‌های پیش از شروع سری است و چگونگی انجام وقایعی که در بعد‌ها اتفاق می‌افتند را توجیه می‌کند. همین موضوع نیز سبب آن شده تا مخاطبان با فهمیدن داستان این شماره، اتفاقات انجام شده در شماره‌های گذشته برایشان راحت‌تر هضم شود. داستان بازی با یک FlashBack آغاز می‌شود. از آن‌جایی که شخصیت اصلی داستان یعنی Jim Peyton برای کسب در آمد به سیاره‌ی E.D.N III سفر می‌کند تا با همراهی گروه اکتشافی و علمی NEVEC برای دستیابی به شرایط مساعد زندگی کردن در این سیاره جستجو کند. که البته جیم در طول داستان متوجه مقاصد شوم و تاریک گروه NEVEC می‌شود که از همین رو داستان نیز دچار تغییراتی می‌شود.

شاید وجود یک Prequel به این شکل برای این سری از واجبات آن محسوب می‌شد (البته اگر سازندگان بنا به ساختن شماره‌های بیشتری از یک بازی متوسط داشتند) چرا که بسیاری از وقایع گذشته در قالب مبهمی برای هواداران دو شماره گذشته روایت شده بود، با این حال Lost Planet 3 به خوبی توانسته تا با روایت داستان گذشته این سری تمامی شبهات را کنار زده و همین‌طور پلی برای ربط دادن المان‌های داستانی سری را نیز مهیا کند. گرچه که هیچ‌گاه در طول داستان اتفاق جالب، هیجان‌انگیز و یا فوق العاده‌ای را نخواهید دید که شما را غافل‌گیر کند، اما همین که بخش داستانی Lost Planet 3 منطقی و معقول جلوه می‌دهد در جای خود راضی کننده است.

علاوه بر اینکه روایت داستانی Lost Planet 3 به خوبی و با منطق درستی انجام شده، اما چیزی که باعث تثبیت فهم و حس داستان برای مخاطبان می‌شود طراحی محیط خوب و جالب به کار برده شده در این شماره است. سیاره E.D.N III پوشیده از برف است و فضای خفه، بی‌حس و مرده ای را دارد. این ویژگی‌ها هرچند که بسیار بسیار کسل کننده و تکراری هستند اما به خوبی در Lost Planet 3 برای توصیف حالات سیاره به کار گرفته شده‌اند و مجموعه این مسائل اتمسفر گیرایی را شکیل داده. با اینکه شاید بسیاری از مخاطبان از این اتمسفر حتی لذتی نبرند ولی دلیلی نمی‌شود که بگوییم در خلق آن مشکلی وجود داشته است.

متاسفانه Lost Planet 3 در قسمت گیم‌پلی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. کار‌های تکراری در محیط‌های تکراری، کشتن، کاورگیری و به جلو رفتن شاید چیزی باشد که صرفا پرداختن به آن‌ها دیگر لذتی را برای مخاطبان در بر نخواهد داشت. چه خوب می‌شد که Spark Unlimited در گیم‌پلی که هسته اصلی بازی را تشکیل می‌دهد کمی وسواس بیشتری به خرج می‌داد و با اضافه کردن المان‌های متنوع‌تر تجربه بهتری را برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورد. با این‌حال بخش روبات‌های غول پیکر نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با رفتن به درون آن‌ها کنترل روبات‌ها را نیز به دست گرفت. گیم‌پلی ساده و کم عمقی نیز در این بخش وجود دارد که به چند بخش ضربه زدن، گرفتن اشیا و حفاری منتهی می‌شود. در وحله اول، گیم‌پلی خشک این روبات‌ها آزار دهنده به نظر می‌رسد که واقعا هم به همین‌گونه است. معلوم نیست که چرا باید وقت با ارزشمان را صرف چنین بخش‌هایی بکنیم که بیشتر به مانند بیگاری می‌مانند تا یک تجربه جدید و جالب از بخشی از گیم‌پلی.
بخش شوتر و تیراندازی را هم که بخواهیم زیر ذره بین ببریم، به نکته خاصی نخواهیم رسید؛ چون که همانند بسیاری از بخش‌های موجود در Lost Planet 3، این بخش نیز معمولی است، نه نکته قابل توجهی را شامل می‌شود و نه در این بخش ضعیف کار شده است. سخنی که گفتنش در این مورد جایز است این است که استاندارد‌های موجود برای یک تیراندازی معمولی به درستی کار شده.
بخش‌هایی هم وجود دارند که به Quick Time Event ها اختصاص می‌یابند. البته معلوم است که وجود این بخش برای متنوع کردن کمی بیشتر روند گیم‌پلی است اما در سال‌های اخیر QTEها خود به قدری به درون بازی راه یافته‌اند که شاید به استانداردی برای بازی‌های اکشن تبدیل شده باشند، بعضی اوقات در نزدیکی Bossهای بازی نیز به این QTE ها بر خواهید خورد که عملا مشکلی نیز برای به پایان رساندن آن بخش نخواهید داشت.

صحبت از Boss ها شد، در LP3 باس‌های غول‌آسا به تعداد فراوانی وجود دارند، همگی جثه‌ی بزرگی دارند اما هیچ‌کدام چالش زیادی را برایتان به همراه نخواهند داشت، چرا که نقاط نارنجی رنگی به سادگی بر روی جاهای مختلفی از بدنشان وجود دارد که به شما خواهند گفت که باید به کجا شلیک کنید. با این وجود ما هم بدمان نمی‌آید که کمی تنوع را در قالب گیم‌پلی کسالت بار و تکراری Lost Planet 3 ببینیم. هرچند در اینجا هر بخش‌های مختلف گیم‌پلی LP3 انتقاد کردیم، اما با این وجود تنوعی که برای گیم‌پلی دیده شده در پشت فضای کسل کننده و تکراری بازی رنگ باخته و باعث شده تا بخش کاملا معمولی‌ای را از هر نظر شاهد باشیم.

 

شاید اگر تنها یک بخش از Lost Planet 3 به معنای واقعی کلمه ضعیف باشد، آن بخش گرافیک آن است. چرا که به جرئت می‌توان گفت که گرافیک در Lost Planet 3 تاریخ مصرف گذشته است. شاید اگر همچین مدل‌سازی، طراحی محیط، نورپردازی و ... که در LP3 وجود دارد در سال‌های ابتدایی این نسل رونمایی می‌شد در جایگاه بالایی قرار می‌گرفت اما حالا ما در پایان نسل هفتم هستیم، دور از ذهن است که یک بازی در این برهه عرضه شود و از نظر گرافیکی پایین تر از استاندارد ها قرار بگیرد.
طراحی صورت کاراکتر‌ها یکی از غیر قابل تحمل‌ترین قسمت‌های بازی به شمار می‌آید. چهره‌هایی که هیچ‌کدام روح ندارند و البته کاملا صاف به نظر می‌رسند، اینطور که می‌توان دید حتی کوچک‌ترین توجهی هم به این قسمت از بازی نشده. طراحی بافت‌ها و اجزای محیط نیز دست کمی از این حیث ندارند، البته باید توجه داشت که بسیاری از بخش‌های طراحی محیط برای Spark Unlimited دردسر خاصی را در بر نداشته، چرا که با پوشاندن برف، نورپردازی ضعیف و در نهایت کم‌کردن قدرت دید باعث شده تا لازم نباشد کار زیادی را به این منظور برای طراحی انجام دهد.

 

البته باید به این مورد اشاره کرد که جدای نقاط منفی آشکاری که در بخش گرافیک وجود دارد، روان‌تر شدن انیمیشن‌ها نسبت به گذشته نقطه قوتی به حساب می‌آید که در میان موارد گرافیکی خودی نشان می‌دهد. این امر لااقل باعث می‌شود تا تجربه LP3 به اعصاب خردی پیش‌نرود.
LP3 در اکثر موارد تجربه بسیار معمولی را به مخاطبان عرضه کرده است؛ این بدان معنیست که در آن بخش یاد شده نه بد عمل کرده و نه بسیار خوب. بخش موسیقی و صدا گذاری هم به همین منوال پیش می‌رود. شاید در 5 یا 6 سال پیش، وجود موسیقی‌هایی جذاب و پر هیجان و تغییر آن‌ها در بخش‌های مختلف به واسته‌ی تغییر اتمسفر موجود بر فضای بازی امری بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر ‌می‌رسید اما حالا که در همه عناوین موجود شاهد این موارد هستیم، نبود و یا حتی اشکالات کوچک در این مورد را هم یک نقطه ضعف می‌دانیم. با علم به موارد فوق باید گفت که Spark Unlimited خوشبختانه در این مورد نیز استاندارد‌ها را رعایت کرده و شاید موسیقی منحصر به‌فردی را پیش روی شما نگذارد، اما موسیقی منطبق با حس و حال بازی بر عمیق‌تر شدن اتمسفر افزوده و تجربه LP3 را خوشایند‌تر می‌کند. در کنار این مورد افکت‌های صوتی خوبی نیز به قوت خود در بازی هستند که بخش موسیقی بازی را با یکدیگر کامل می‌کنند.

در سمت دیگر صدا پیشگی شخصیت‌ها وجود دارد که در سطح بدی قرار ندارد اما به دلیل ضعف در Lip Syncها، دیدن سینماتیک‌هایی با این صداگذاری‌ها چندان خوشایند به نظر نمی‌آید. همانطور که می‌دانید بخش‌های مختلف بازی به یکدیگر وابسته هستند، شاید اگر کمی وقت بیشتر بر روی گرافیک و حرکت لب‌ها گذاشته می‌شد، حال داشتیم از صدای کارکتر نیز به نیکی یاد می‌کردیم چون ناخودآگاه پس از دیدن میان‌پرده‌ها حس خواهیم کرد که چرا صدا‌گذار به جای خود سخن نمی‌گوید غافل از اینکه مشکل اصلی از تطابق صدا با لب است نه مشکل صدا پیشه!
در نهایت باید اقرار کرد که Lost Planet 3 یک عنوان معمولی تر از معمولی است! نکات مثبتی مانند داستان خوب و بخش‌های مختلف گیم‌پلی دارد و در مقابل آن مشکلات بارزی در گرافیک به دوش می‌کشد. این موارد سبب آن شده تا دو طرف کفه ترازوی نقاط قوت و ضعف هیچ‌یک قادر نباشند تا طرف دیگر را به طرف بالا برانند. برای این است که می‌گوییم Lost Planet 3 یک بازی عادی است. چیزی که شاید بعید باشد بخواهید در این بازه زمانی که عناوین خوبی در سبک‌های مشابه و دیگر سبک‌ها عرضه شده است، تجربه کنید.

منبع : http://ramin94.blogfa.com/

براي دانلود نسوز (trainer) و پيش نمايش (trailer) به ادامه مطلب مراجعه كنيد ::::::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 112 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

 

سال ها پیش بود كه اولین نسخه از سری محبوب Rayman برای PC و PlayStation منتشر شد كه به عنوان یك بازی 2D در آن سال ها بسیار مورد توجه قرار گرفت. پس از عرضه یك نسخه موفق، این سری به شكل جدیدی در قالب عناوین 3D ادامه پیدا كرد و در نتیجه از ریشه های خود فاصله گرفت و به یك خواب عمیق چند ساله فرو رفت. خوشبختانه سال 2011 میزبان موفقی برای بازگشت این مجموعه به ریشه های خود بود و Rayman Origins با قصد تكرار موفقیت های نسخه اصلی منتشر شد. این نسخه كه توسط میشل انسل (Michel Ancel) دوست داشتنی طراحی و روانه بازار شده بود، در زمره برترین عناوین 2D تاریخ این نسل جای گرفت.

 

نقد و بررسی بازی Rayman Legends | گیم پور

البته علیرغم تحسین كارشناسان، RO نتوانست انتظارات مالی ناشر را برآورده كند و همین نكته باعث شد تا E3 2012 باعث حسرت همگان با معرفی نسخه جدیدی به نام Rayman Legends بصورت انحصاری برای كنسول Nintendo باشد. نمایش فوق العاده این قسمت از یك طرف و انتخاب Wii U به عنوان پلتفرم آن از طرفی دیگر، باعث شد تا حضار، خود را بابت حمایت نكردن از RO سرزنش كنند. البته قضیه به همین جا ختم نشد و درخواست های مكرر علاقه مندان به ناشر، سبب شد تا خیلی زود این بازی برای سایر پلتفرم ها نیز تأیید شود. اكنون RL با تجربه درخشان دو دوره از E3‌ در سال های اخیر منتشر شده كه باید دید ارزش آن همه درخواست را داشته یا خیر؟

 

نقد و بررسی بازی Rayman Legends | گیم پور

 

داستان

داستان و نحوه روایت آن برای سازندگان بازی های 2D‌ پلتفرمر هیچگاه به عنوان یكی از اولویت ها در ساخت عناوین جدیدشان مطرح نبوده، زیرا لازمه یك بازی موفق در این سبك، گیم پلی مفرح و لذت بخش است. به همین دلیل، این مورد همواره به كانون توجهات سازندگان تبدیل شده است. سری Rayman نیز از همین قاعده كلی پیروی می كند، اما از معدود عناوین 2D است كه داستانی ساده، اما قابل قبول را ارائه می دهد و دلیل عمده آن هم، بسته به وجود شخصیت های داستانی محبوبی همچون Rayman و GloBox است. داستان RL از آنجایی آغاز می شود كه Rayman و دوستان تنبلش كه مدتهاست به شغل شریف تن پروری مشغولند، به خواب عمیقی فرو رفته اند.

در این حال، موجوداتی ناشناخته مثل اژدها و غول های افسانه ای به محل زندگی آن ها هجوم می آورند و طبق معمول Rayman و همراهانش باید تمامی این مشكلات را برطرف كنند. در ابتدای بازی Rayman توسط Morphy از خواب چندین ساله بیدار می شود. او وخامت اوضاع را برای قهرمانان شرح می دهد و از آن ها كمك می طلبد. به این ترتیب، دار و دسته جنگلی ها راهی سفری پرمخاطره جهت رویارویی و نابود كردن موجودات افسانه ای به درون تابلوهای نقاشی می شوند. به طور كلی، تنها شاخص داستان این نسخه، همچون عناوین قبلی، خلق شخصیت های دوست داشتنی و جدیدی است كه همواره از این مجموعه سراغ داشته ایم. كلیت داستان دارای هیچ پیچیدگی خاصی نبوده و همچون دیگر آثار كلاسیك این سبك در اوج سادگی پیش می رود، اما با این حال دارای نكات جالبی است كه باعث می شود تا RL از این نظر عنوان ضعیفی نباشد.

 

نقد و بررسی بازی Rayman Legends | گیم پور

 

گرافیك

سری بازی های Rayman از ابتدای راه تا به حال، به وجود گرافیك هنری و زیبا، زبانزد خاص و عام بوده و این برتری، نكته تازه ای برای این عنوان محسوب نمی شود. این زیبایی زمانی به اوج خود رسید كه تم گرافیكی شاد و طنزآمیز RO در میان بازار اشباع شده ای از عناوین خشن و آخر الزمانی، بسیار مورد توجه قرار گرفت. تا جایی كه به اثر جدید استودیوی  Ubisoft Montpellier لقب نقاشی هنری داده شد. اینبار در RL شاهد پیشرفت گرافیكی محسوسی هستیم كه روی همان تم كارتونی و بسیار دیدنی بازی اعمال شده است. RL با استفاده از موتور انحصاری Ubisoft، یعنی UbiArt Framework ساخته شده كه جلوه های بصری و جنبه های هنری آن بیشتر به یك تابلوی نقاشی می مانند تا یك بازی کامپیوتری.

پس زمینه های زنده و در اكثر مواقع توأم با جلوه های 3D كه در راستای عمق دادن به گیم پلی نقش خود را ایفا می كنند، هر كدام به تنهایی، یك تابلوی نقاشی بوده و قادر هستند تا برای مدت ها، هر كسی را محو تماشای محیط كنند و این در حالیست كه شاخص اصلی و قدرتمند گرافیك بازی، مانند قبل، مربوط به طراحی شخصیت ها و انیمیشن های متنوع آن ها می شود. سازندگان در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده اند و خیلی كم پیش می آید که نمونه های مشابهی در طول بازی در موقعیت های یكسان دیده شوند. اضافه شدن جلوه ها و افكت های بصری جدید در كنار مدل های متفاوتی از شخصیت های اصلی قابل بازی از دیگر نقاط برجسته این نسخه محسوب می شوند. ارزش های گرافیكی این بازی به هنگام جابجایی در بین مراحل و لوكیشن های متنوع (از محیط های جنگلی گرفته تا قلعه های باستانی در دل كوهستان) با حضور انواع جدیدی از دشمنان ریز و درشت است كه تجلی پیدا می كنند. در كنار تمامی موارد مذكور، سرعت فریم 60 را نیز اضافه كنید كه تأثیر بسزایی بر بالا بردن سرعت گیم پلی گذاشته است.

 

نقد و بررسی بازی Rayman Legends | گیم پور

 

موسیقی/صداگذاری

RL نه تنها از نظر بصری دارای نقاط برجسته ای است، بلكه صداگذاری آن تحت تأثیر همین موضوع به شكل تحسین برانگیزی صورت گرفته تا شاهد عنوانی به مراتب قوی تر از نظر سمعی و بصری نسبت به RO باشیم. البته همچنان دیالوگ های آنچنانی در بازی وجود ندارند، اما بذله گویی های برخی شخصیت ها در غالب لهجه و زبان خاصی كه دارند، در نوع خود بسیار لذت بخش است. همچنین استفاده از افكت های صوتی كوتاه به منظور جلوه دادن به برخوردها و اتفاقات سریع موجود در جریان بازی، هر بازیکنی را به خود جذب می كند. یكی دیگر از نكات قابل تأمل در بخش صداگذاری، افزایش چشمگیر افکت های صوتی در پس زمینه و آنچه كه توسط موجودات و عوامل محیطی به گوش می رسد، است كه بسته به نوع مراحل متغیر هستند. موسیقی RL عملكرد بسیار متفاوت و به مراتب بهتری نسبت به RO از خود به نمایش گذاشته است. اینبار هم کریستوف هرال (Christophe Héral) و بیلی مارتین (Billy Martin) با بهره گیری از چند سبك مختلف موسیقی كه عمدتاً آهنگ های شاد و محبوب این سری هستند، بازیكن را در دنیای بازی غرق می کنند.

 

نقد و بررسی بازی Rayman Legends | گیم پور

 

گیم پلی

گیم پلی، مهمترین بخش عناوین پلتفرمر یا به نوعی پاشنه آشیل آن ها محسوب می شود كه موفقیت در این بخش موجب پیروزی است و عكس این قضیه نیز امكانپذیر است. در ابتدا ممكن است RL را با نسخه قبلی اشتباه بگیرید، زیرا هسته اصلی گیم پلی همچنان دست نخورده باقی مانده است. اما پس از دقایقی با حضور Morphy متوجه تفاوت های میان این دو نسخه خواهید شد. همواره در طول مراحل، باید سریع نحوه عملكرد او را برای حل معماها و نابودی دشمنان مشخص كنید كه گاهی تأخیر به منزله نابودی محسوب می شود.

Morphy می تواند آن ها را سرگرم و آسیب پذیر كند، موانع را از پیش روی شما بردارد و در مواقعی كه فكرش را هم نمی كنید، به دادتان برسد، او به تنهایی می تواند وجه تمایز میان دو نسخه اخیر لقب بگیرد. همچنان در ابتدای مراحل، می توانید از میان شخصیت های موجود، یكی را انتخاب كنید. سپس با استفاده از رابط كاربری بازی میان مراحل اصلی و جانبی كه در قالب تابلوهای دیواری حضور دارند، جابجا شوید و هر فصل از گیم پلی، در محیط های متنوعی دنبال می شوند. با پریدن و ضربه زدن به دشمنان آنها را از بین ببرید و از صد موانع و معماها عبور كنید. بر خلاف نسخه قبلی، تمامی قدرت های موثر بر روند گیم پلی از ابتدا در اختیار بازیكن قرار دارند و دیگر آن سیستم پیشرفت دوست داشتنی موجود در نسخه قبلی وجود ندارد.

 

نقد و بررسی بازی Rayman Legends | گیم پور

 

دیگر المان های كلیدی موجود در این سری همچون راه رفتن روی دیوارها، شنا كردن، ضربات سنگین و سرعتی و همچنین پروازهای مقطعی، همگی به همان شكل شناخته شده گذشته به این نسخه منتقل شده اند. مبارزه با Bossهای غول پیكر، اما كارتونی نقش پررنگ تری در این نسخه ایفا می كند، اما همچنان جمع آوریLum ها اصلی ترین هدف شما در طول بازی محسوب می شود. مراحل جانبی مفرحی همچون KungFoot هم در RL طراحی شده اند كه می توانید در قالب تیم های فوتبال با یكدیگر رقابت كنید. البته بالا رفتن ارزش آیتم های موجود در بازی مقداری باعث كند شدن گیم پلی شده، زیرا بازیكن سعی می كند تا برای رسیدن به امتیاز بیشتر، تمام محیط را بررسی كند. همچنین وجود مراحل مخفی و اهمیت آنها در بخش امتیازدهی، باعث می شود تا به سرعت از هر جایی عبور نكنید. كنترل بازی فوق العاده است و برای هر كدام از حركات اصلی كلیدهای مجزایی در نظر گرفته شده تا درصد خطاها كاهش یابد. اما شاید اصلی ترین نقطه قوت این نسخه، بخش چندنفره مفصل آن باشد كه از همان كلیت RO تبعیت می كند. همچنان می توانید به طور همزمان با 4 نفر در قالب 4 شخصیت در بازی مدت ها تفریح كنید.

 

نقد و بررسی بازی Rayman Legends | گیم پور

 

نتیجه گیری

RL یكی از برجسته ترین عناوین پلتفرمر این نسل است كه با بهره گیری از فضای طنزآلود و محبوبیت بسیار بالای شخصیت های دوست داشتنی اش در قالب دنیایی زیبا و جلوه های بصری خارق العاده، تجربه ای نوین از یک عنوان 2D پلتفرمر را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

 

نقد و بررسی بازی Rayman Legends | گیم پور

منبع : یوروگیمر

براي دانلود نسوز (trainer) و پيش نمايش (trailer) به ادامه مطلب مراجعه كنيد ::::::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 129 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

داستان:
در حالی که خط و مشی داستان بازی Conviction زندگی سم بود، Blacklist به صورت خاصی بر کارهایی که سم انجام می دهد ، تمرکز دارد ؛ نه اینکه او کیست! همانند قبل هدف مرحله شما در هر قسمت که جلو می روید نشان داده می شود،اما مدت زمان آن کوتاه است.بازی تماما حول فعالیت ها و کارهایی که باید اتفاق بیفد ، می گردد. همانطور که در یک ساعت اولیه بازی شما با دیالوگ های سنگین و پرمفهومی مواجه خواهید شد و در عین حال مراحل خنده داری چون بن قاضی را تجربه خواهید کرد. در بازی شما به دنبال گروه تروریستی هستید که به دنبال ترورهای سریالی افراد خاص در ایالات متحده آمریکا هستند. همراه این درگیری ها برای پیدا کردن گروه نام برده ، فعالیت های سیاسی ای هم شاهد هستیم. تقابل تصمیم های فردی سم(که خیلی دیگر شاهد سم و تصمیمات همیشگی اش نیستیم) با دستور های سیاسی به منظور کاهش بحران در سطح جهان و ایجاد رابطه ای دوستانه با دیگر کشورها توسط آمریکا! که چیز تازه ای را بیان نمی کند. شما و گروهتان Fourth Echelon به عنوان یک امید نهایی تلقی می شوید.این یک داستان در باره ی سم نیست ، ولی تقریبا می توان گفت در باره نبرد های پنهانی است. نبرد هایی که بر پایه اطلاعات بنا شده اند! اطلاعات قدرت شما است! شاید اینگونه برداشت شود که ؛ سم فیشر کماندو و تصمیم گیرنده نهایی همچون نسخه های قبلی نیست!در کل شیوه روایت داستان این فرصت را به گیمر نمی دهد تا با سکانس های حساس در گیر شود.

گیم پلی:
نمایش های دیجیتالی بازی و نحوه ی نمایش آغازین در ابتدای هر مرحله یکی از قسمت های جذاب است.
شما مجبور هستید تا سم جدید را بشناسید.هر کار شما در بازی وابسته به سم جدید و ویژگی های اوست.مراحل اموزشی ابتدایی به نظر غیر ضروری می ایند و با بازی همراه نشده اند.به جای این موضوع می شد گیمر را با تشکیلات جدید آشنا کرد.اما خب به زودی شما با روند اتفاقات آشنا می شوید!در طی مراحل! این آشنایی خیلی واضح و روشن نیست.اگر شما Conviction را بازی کرده باشید، با ویژگی های سم در آن بازی دست کم آشنا هستید! مارک کردن ها و تیر اندازی ، فرار از درگیری مستقیم و فتن به سایه ها و بی صدا کشتن! سیستم کاور گیری بازی هم چنان بدون جذابیت است. شما از کاور گرفتن خسته می شوید. همچون یک سرباز خسته که به انتهای کار خود رسیده است اما خارج از کاور همانطور که در ابتدا هم گفته شد سم چون ابر قهرمان می ماند. با برداشت هایی از بازی Assassin’s Creed و الطیر! دست شما باز تر است و حتی شاهد حرکات اکرواباتیک هم از فیشر هستیم! شما باید مکانیزم گیم پلی بازی Splinter Cell را فراموش کنید و با مکانیزم و المنت های جدید خو بگرید. شما می توانید دشمن را با راه های جدید از پا در بیاورید ، نمونه اش در گیری مستقیم و با مشت یا قنداق اسلحه است. یا از بالا(بر داشت از اساسین) به آنها حمله کنید! همچنین مثل نسخه ی قبل بعضی جسد ها را هم باید جا به حا کنید. تنها چیزی که شما را به یاد Splinter Cell های قدیمی می اندازد! به هر حال بازی خیلی هم شبیه به Chaos Theory نشده است. حتی با توجه به بخشی که شما باید سایلنت عمل کنید ، بازی متفاوت به نظر می رسد. در واقع بازی شما را تشویق به انجام این کار نمی کند بلکه مجبور هستید!سرباز های ویژه ای که از سلاح های قدرتمندی هم استفاده می کنند ؛ بهترین راه از بین بردنشان همان پیوستن به سایه هاست. اما اگر شما شوق یک ابر قهرمان را دارید از همان ویژگی مارک کردن می توانید استفاده کنید!در این نسخه شما می توانید با دویدن های نظامی(همان مانور مارپیچ) به دشمنان نزدیک شده و کارشان را تمام کنید(یا هدشات کنید). این جا است که بازی از ریشه های خود فاصله می گیرد! پس از این کار باید دست روی ماشه گذاشته و یک خط آتش سنگین را نصیب بقیه دشمنان کنید. همراه سیستم کاورگیری بازی(که گفته شد کمی باعث خستگی گیمر می شود)؛ اکشن نقش پر رنگ تری را ایفا می کند! ویژگی که از آن به عنوان مرگ در حال حرکت یاد می شود همیشه شما را یک قدم جلوتر از دشمنانتان قرار خواهد داد. در این حالت با مارک گذاری دشمنان کافی است فقط با فشار دادن دکمه ای خاص مشاهده کنید که چگونه سم با سرعتی بسیار زیاد از کاور خود برخواسته و در حرکتی که نظیر آن را در فیلم های هالیوودی دیده ایم ، در هنگام حرکت دشمنان را با بالا رفتن از دیوار ها و جهش از موانع با یک هدف گیری دقیق از پای در می آورد.

این نوع کشتن صsر و صدای زیادی ایجاد می کند ولی خب هر کس روشی دارد.با توجه به نحوه طراحی و قرار گرفتن مراحل و توانایی ایجاد دو ژانر مختلف این بازی حس بسیار خوبی را در بهترین(دقیت کنید به جمله) مراحل بازی که بسیار دقیق ایجاد شده اند را برای شما به ارمغان می آورد.در بازی شما شاهد مراحل متنوعی خواهید بود!از درگیری در خیابان تا مراحلی که بر روی پست بام اتفاق می افتد.در این بین نقش پشتیبانی و تیم شما هم خیلی کمرنگ نیست ، اطلاعات ماهواره ای و پشتیبانی این امکان را به وجود می اورد تا شما بهترین روش را برای از بین بردن دشمنتان انتخاب کنید!باز کردن در هایی که به روی شما بسته است، تست دستگاه ها و وسایلی که همراه شماست و پیدا کردن مناطق کور دشمن برای مخفی شدن شما!همچنین پیدا کردن راه هایی برای رسیدن به هدف مرحله که سم در خطر کمتری قرار می گیرد! دستگا های جالبی هم د ربازی قرار دارد که شما ان ها را به .سیله یک ریموت و از راه دور کنترل می کنید که به دلیل اسپویل شدن نام و توضیحی از ان ها نمی برم!البته یک دوایس جدید به بازی اضافه شده است که کارایی موثری دارد.
اگر چه بعضی مراحل بر روی درجه سختی مدیوم و هارد به آسانی قابل رد کردن هستند ولی ؛ اکثر مراحل شما را به چالش می کشد و باید دوباره از نو با ایده ای جدید به سراغش بروید.مانند مراحلی که محدودیت زمانی دارند و ….

تمام سناریو های بازی پر محتوا و کشنده نیستند ، و بعضی اتفاقات درون مراحل بدون قاعده و آمادگی قبلی گیمر اتفاق می اغتد.در کل افت و خیزش این قسمت زیاد است و یکی از ضعف های بد بازی محصوب می شود.مراحلی اسنایپ کردن بسیار خسته کننده هستند.مانند مرحله ای که شما سری از سربازان را (که حواسشان هم پرت است) باید از بین ببرید!یا مراحل دیگی که دشمنان از وارد شدن به اتاق باز می مانند، و شما ………………..این قسمت هم بسیار غیر واقعی و در همان هدف قهرمان پرورانه شخصیت اصلی بازی طراحی شده است.مراحل پایانی هم همانند گذشته طی می شود بدون اینکه اختیار خاصی به سم(و در واقع گیمر ) داده شود ، تاکید ماکد بر روی اکشن شدن بازی!!وقتی در بازی محدودیی اعمال می شود یا کار جدیدی برای شما به وجود می اید ، دیگر شاهد ان دقت و هم بستگی عناصر بازی نیستیم مثل زمان هایی که شما قابلیت استفاده از تمامی وسایل و تجهیزات خود را دارید. در مقایسه با بازی Conviction این قسمت هم از ریشه خود فاصله گرفته است. هنگامی که سم پنهان شده است صفحه به خوبی شما را پپتیبانی نمی کند!اما هنگامی که بدون هیچ خطری مخفی هستید این اتفاق رخ نمی دهد. هیچ بازجویی کشنده هم در بازی وجود ندارد.

گرافیک:
Ubisoft Toronto از Unreal Engine 2.5 برای ساخت Blacklist استفاده کرده است.بازی از لحاظ باگ مشکل خاصی نداشته و ما شاهد باگهای عجیب نخواهیم بود.موتور گرافیکی Unreal Engine 2.5 خالق بازی های معروفی از قبیل : Bioshock Infinite ، DMC و …. می باشد و از لحاظ گرافیک هنری هم مشکل خاصی نخواهد بود!افکت خون در بازی بسیار خوب کار شده است. این موضوع با توجه به بالا رفتن خشونت در بازی مشهود است. مانند هر بازی دیگ ریوبیسافت سطح کار و جزییات بافت ها بر روی چهره قهرمان داستان در اوج است. هر چند می شد این سطح را به دیگر اعضا هم انتقال داد!با توجه به اینکه با بازی در سبک مخفی کاری مواجه هستیم ، طراحی محیط حرف اول را می زند که متاسفانه بعضی از بافت ها ، طراحی ها و shadow ها درست اجرا شنده اند. بحث تخصصی این موضوع را به انالیز تکنیکی یوروگیمر می سپاریم!بلک لیست در راستای پیشرقت های نسخه های قبلی در این زمینه، راه را ادامه داده است و می توان گفت توانسته از مرز visual های خود بگذرد و سطح جدیدی از گرافیک را در این سری به نمایش بگذارد!

موزیک و صدا گذاری:
نکته ای که بیش از هر چیز به چشم می اید، استفاده از زبان فارسی در بازی است که ضعیف کار شده است. به دلیل تجربه های
یوبیسافت در این بخش ، انتظار بیشتری می رفت! بعد از مدتی طولانی صداپیشه سم هم عوض شده است.Eric Johnson صدا پیشه سم در بازی است.او توانسته است از پس وظیفه خود به خوبی بر بیاید. هر چند او نتوانسته است صدای یک نظامی حرفه ای را به نمایش در بیاورد ، اما حس و حال وی در زمان بر قرار ارتباط با Fourth Echelon در مواقع حساس و ضروری باور پذیر شده است. دلیل این تعویض به خاطر کپچر های باکیفیت تر بوده است. موزیک بازی هم همگام با مراحل است و در چند جای خاص لگ می زند!! صدای اسلحه ها هم خوب کار شده است.

کو اپ و مولتی پلیر
اما خدارا شکر لیست سیاه حالت خوب خود را در بخش co-op حفظ کرده است.دو گیمر با هم مچ شده و قلع و قم کردن دشمنان! جمع اوری اطلاعات بدون ایجاد سر و صدایی!و حملات انتهاری هنگام نا امیدی از موفقیت در مرحله!در تعامل با دیگر گیمر ها بلک لیست به ریشه خود باز می گردد!در این قسمت بیشتر به بخش stealth نزدیک می شویم تا قسمت سینگل پلیر که یک اکشن سینمایی را شاهد بودیم!بعضی از اطلاعات هم باید بدون هیچ سر و صدایی جمع اوری شود!در واقع الار م نباید به صدا در بیاید!اسنایپر ها توجه بیشتری به حرکت های شما و مسیر شما خواهند داشت!سگ ها به دنبال پیدا کردن شما در محل اختفایتان هستند!اینجا است که باید مهارت خود را در سبک مخفی کاری نشان دهید!نفس های شما هنگامی که سربازی به طفتان می اید به شماره می افتد و هنگامی که مرحله سکت خورده شد به اب و اتش میزنید که هیچ فایده ای ندارد! تنوع بی نظیر اسلحه ها از M416 تا AK-47 گرفته ، در هر دو بخش مولتی و سینگل قابل توجه است.
ارتباط برقرار کردن با دیگر گیمر ها کلید موفقیت در این بخش است!حتی دشمنان شما هم کلید موفقیت هستند! با توانایی ها و اپگرید هایی که به لطف ان ها می توانید انجام دهید! با هر روشی که بازی کنید ، شما پول را بدست خواهید اورد! این پول در افزایش قدرت سلاح ها را می توانید به نحوه مفیدی خرج کنید! مد Spies vs. Mercs را از همه بیشتر دوست خواهید داشت!دویلی دو به دو! در این مد همه چیز به شما و شناختتان از مپ مکان بازی دارد!در واقع در قسمت مولتی پلیر شما اسپلینتر سل واقعی را خواهید دید!

نکات خوب: مراحل هیجان انگیز همراه با درجه سختی متناسب، مراحل بر پایه همکاری خوب در قسمت کو آپ، ایجاد اتمسفر عالی برای گیمر و درگیر شدن او با بازی در قسمت مولی پلیر و داشتن گجت های کاربردی در قسمت سینگل پلیر

نکات بد:المنت های مختلف نا کار امد در گیم پلی که باعث از دست رفتن روان بودن بازی می شود، از دست رفتن خصوصیات اصلی کاراکتر بازی سم فیشر! ، بی معنی بودن بعضی مراحل در راستای خط داستانی بازی و فاصله گرفتن بازی از ریشه خود

برخی ویژگی های بازی در کنسول ها:سوت زدن یا ایجاد سر و صد ابرای پرت کردن حواس دشمن و حمله به او!
در ورژن وی یو قابلیت touchscreen به کمک گیمر آمده است و لحظات جذابی را رقم می زند!

داستان:۷٫۵
گیم پلی: ۷٫۷۵
گرافیک:۸٫۲۵
موزیک و صداگذاری:۸
مولتی پلیر و کو آپ:۹
نمره کلی:۸

منبع :

براي دانلود نسوز (trainer) و پيش نمايش (trailer) به ادامه مطلب مراجعه كنيد ::::::

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 98 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

 

افتتاح سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران

 

بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای ، آغاز به کار کرد.

 نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای در فضایی بالغ بر ۲۴ هزار متر مربع و در قالب بخش های مختلف برپا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فضای نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.نخستین دوره بازی های رایانه ای تهران اردیبهشت ماه سال 90 در برج میلاد تهران برگزار شد و با توجه به استقبال گسترده علاقه مندان به بازی های رایانه ای و به منظور تسهیل حضور علاقه مندان به این عرصه، دومین دوره این رویداد فرهنگی در فضایی بالغ بر سه و نیم برابر مساحت دوره اول به مساحت 18 هزار متر مربع در تیرماه سال 91 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.


در دوره سوم نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، 15 دانشگاه حضور می یابند. همچنین برپایی بخش خانواده، دنیای بدون گیم، بخش بازی سازان مستقل، غرفه اسرا (نظام رده بندی سنی گیم) با هدف آشنایی خانواده ها با گیم و تهیه بازی رایانه ای به تناسب سن فرزندان از برنامه های این رویداد است.در این نمایشگاه در بخشی با عنوان «تولیدات»، آخرین بازی های تولید شده ایرانی و ساخته های خارجی مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای عرضه خواهند می شود.«پنجره» از بخش های جدیدی است که در قالب سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای به مخاطبان این عرصه معرفی می شود.


در این بخش روند تولید بازی های ایرانی در دو دهه اخیر در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.برپایی 30 کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازی های رایانه ای با تنوع بیش از 50 عنوان گیم و مسابقات بازی های رایانه ای برای علاقه مندان از دیگر بخش های این رویداد فرهنگی است.ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای ESRA، نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران به شمار می رود.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از 22 تا 26 مردادماه از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

 

برای دیدن تصاویر از نمایشگاه به ادامه مطلب مراجعه کنید :

 

 

 

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 173 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

 Company of Heroes 2 - wallpaper 2

نسوز یا همان تراینر بازی

دانلود

دانلود

پیش نمایش یا همان ترایلر از توضیحات و نمایه بازی

دنلود ترایلر

 

سخت افزار مورد نیاز برای اجرا بازی :::::

حداقل سیستم مورد نیاز:

CPU: 2 GHz dual core CPU, Intel Core 2 Duo or better
RAM: 512 MB system memory
Graphics: DirectX 9 video card with 256 RAM, Nvidia 8000-series or Radeon 3000-series or integrated graphics such as Intel HD3000 or HD4000.
Operating system: Windows XP SP3
HDD: 12 GB hard disk space

 سیستم پیشنهادی:

CPU: 2.6 GHz quad core processor, Intel Core i5,or AMD FX 8000-series or better
RAM: 2 GB (4 GB for 64 bit Operating System)
Graphics: DirectX 11 card with 512 MB RAM, Nvidia 400 series or AMD 5000 series or better.
Operating system: Windows 7 SP1
HDD: 12 GB hard disk space

توضیحات داستان بازی در ادامه مطلب :

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 126 یکشنبه 05 خرداد 1392 نظرات (0)

سلام به بینندگان عزیزم

هر چیزی مخصوصا TRAINER , TRAILER, CHEAT

هر بازی را میخواهید و در نظر دارید اسم بازی را در نظرات بنویسید و یا به بوسیله ایمیل برای من بفرستید تا براتون جور کنم

قابل توجه همه دوستان من عضو مادامل عمر (پولی) سایت معروف cheathappens.com

هستم سایتی که 95 % نسوزاش پولی و همگی عملی هستند

حتی عضو رسمی سایت gamespot.com هم هستم هر چی میخواهید از من بخواهید 3 سوته براتون جور میکنم

موفق و پایدار باشید

م.م ن (haviku sawish) بازدید : 104 سه شنبه 07 خرداد 1392 نظرات (0)

با سلام دوستانی که علاقه به داستان نویسی بازی دارند با من تماس بگیرن که جاهایی را به شما معرفی کنم که با قبول شدن داستانهای خود یا جایزه خوب میگیرید و یا داستان از شما خریداری میشه با قیمت خوب

من پارسال 3 هدیه از مجله بازی نما گرفتم هر 3 تا اینترنت سکورتی کسپر اسکای تک یوزر اصلی بود

اولی قرعه کشی خود مجله بود و دو تای بعد داستان نویسی بازی بود که هر دو یکی از بهترین داستانهای بازی نویسی شناخته شدن

از همه دوستان بازی خور خواهش مندم خودشونو دست کم نگیرن هر کی داستانی داره که تا مرحله اولش رو کامل نوشته یا طراحی نوشتاری کرده به من خبر بده تا بتونم برای کار مهم ایشان کاری مفید انجام دهم

با عرض ارادت خدمت همه بازی خورهای بزرگ ایران (fasivsha)

درباره ما
Profile Pic
در مورد : TRAINER (نسوز كننده) TRAILER (پيش نمايش) CHEAT (كد تقلب)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 436
  • بازدید سال : 8,172
  • بازدید کلی : 136,283
  • کدهای اختصاصی
    در مورد : TRAINER (نسوز كننده) TRAILER (پيش نمايش) CHEAT (كد تقلب)